Πώς γίνεται η αξιολόγηση της σχολικής ετοιμότητας;
Στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες γίνεται έλεγχος ρουτίνας της σχολικής ετοιμότητας για όλα τα παιδιά που τελειώνουν το νηπιαγωγείο. Όταν διαπιστώνονται ελλείψεις στις προϋποθέσεις για σχολική επιτυχία σε ένα παιδί, εντάσσεται σε ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα για την αναπλήρωση των ελλείψεών του και την ανάπτυξη δεξιοτήτων, για να προωθήσουν όσο είναι δυνατό τη σχολική επιτυχία.
Το πρόγραμμα αυτό μπορεί να έχει διάρκεια λίγων μηνών μέχρι και ολόκληρης σχολικής χρονιάς, ανάλογα με τον βαθμό ελλείψεων του παιδιού με στόχο την αποφυγή της σχολικής αποτυχίας, η οποία πέρα από τις μαθησιακές δυσκολίες οδηγεί πολλές φορές και σε σοβαρά ψυχολογικά και κοινωνικά προβλήματα, όπως χαμηλή αυτοεκτίμηση, σχολική άρνηση, διαταραχές συμπεριφοράς μέχρι και παραπτωματική συμπεριφορά στην εφηβική ηλικία.
Στο Κέντρο Ανάπτυξης και Ψυχοθεραπείας Παιδιών και Ενηλίκων γίνεται η εκτίμηση της σχολικής ετοιμότητας ενός παιδιού με την εφαρμογή διεθνώς αναγνωρισμένων δοκιμασιών, καθώς και με την εφαρμογή του Α’ Τεστ, το οποίο είναι μια δοκιμασία για τον έλεγχο της σχολικής ετοιμότητας για τα ελληνικά δεδομένα. Μετά από την ολοκλήρωση των δοκιμασιών οι γονείς ενημερώνονται για τα αποτελέσματα των τεστ και για τις τυχόν ελλείψεις του παιδιού και προτείνεται η ανάλογη αντιμετώπιση.
Μεινετε ενημερωμενοι. Νεα, αποψεις και ενδιαφεροντα αρθρα
Ιδέες δημιουργικής απασχόλησης στο σπίτι για μικρούς και μεγάλους
«Μένουμε σπίτι», ίσως μία από τις φράσεις που ακούμε περισσότερο τις τελευταίες ημέρες.
Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά - μέρες χαράς ή μελαγχολίας;
Βλάπτεται η ψυχική υγεία του παιδιού μου μέσω της καραντίνας με όλα τα περιοριστικά μέτρα;
Με βάση τα νέα δεδομένα που επικρατούν τους τελευταίους μήνες λόγω του κορονοϊού η καθημερινότητα μας έχει αλλάξει αρκετά.
Τί είναι οι «επιτελικές λειτουργίες»
Οι επιτελικές λειτουργίες (executive functions) είναι σύμφωνα με τον Funahashi (2001) «το προϊόν της συντονισμένης λειτουργίας ποικίλων διεργασιών
Πρακτικές συμβουλές για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση
Η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση προτείνεται την παρούσα χρονική στιγμή ως τρόπος διαχείρισης της κρίσης και δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση.
Τηλεκπαίδευση – Χρήσιμες συμβουλές για γονείς και κηδεμόνες
Η πανδημία του COVID -19 ορίζει μία νέα πραγματικότητα σε όλα τα επίπεδα ζωής των ανθρώπων σε όλο τον πλανήτη. Όλοι μας είμαστε αναγκασμένοι να αλλάξουμε τον τρόπο ζωής μας...
Ιδέες δημιουργικής απασχόλησης στο σπίτι για μικρούς και μεγάλους
«Μένουμε σπίτι», ίσως μία από τις φράσεις που ακούμε περισσότερο τις τελευταίες ημέρες.
Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά - μέρες χαράς ή μελαγχολίας;
Βλάπτεται η ψυχική υγεία του παιδιού μου μέσω της καραντίνας με όλα τα περιοριστικά μέτρα;
Με βάση τα νέα δεδομένα που επικρατούν τους τελευταίους μήνες λόγω του κορονοϊού η καθημερινότητα μας έχει αλλάξει αρκετά.
Τί είναι οι «επιτελικές λειτουργίες»
Οι επιτελικές λειτουργίες (executive functions) είναι σύμφωνα με τον Funahashi (2001) «το προϊόν της συντονισμένης λειτουργίας ποικίλων διεργασιών
Πρακτικές συμβουλές για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση
Η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση προτείνεται την παρούσα χρονική στιγμή ως τρόπος διαχείρισης της κρίσης και δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση.
Τηλεκπαίδευση – Χρήσιμες συμβουλές για γονείς και κηδεμόνες
Η πανδημία του COVID -19 ορίζει μία νέα πραγματικότητα σε όλα τα επίπεδα ζωής των ανθρώπων σε όλο τον πλανήτη. Όλοι μας είμαστε αναγκασμένοι να αλλάξουμε τον τρόπο ζωής μας...
Ιδέες δημιουργικής απασχόλησης στο σπίτι για μικρούς και μεγάλους
«Μένουμε σπίτι», ίσως μία από τις φράσεις που ακούμε περισσότερο τις τελευταίες ημέρες.
Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά - μέρες χαράς ή μελαγχολίας;