Τμήμα αξιολόγησης

Στο Κέντρο Ανάπτυξης και Ψυχοθεραπείας Παιδιών και Ενηλίκων λειτουργεί ειδικό τμήμα ψυχομετρικής αξιολόγησης παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας, εφήβων και ενηλίκων.
Στο τμήμα αυτό,  χρησιμοποιούνται επίσημα ψυχομετρικά εργαλεία, σταθμισμένα σε ελληνικό πληθυσμό, καθώς και ανεπίσημα τεστ αξιολόγησης, που δημιουργήθηκαν μέσα από την πολυετή εμπειρία έμπειρων ψυχολόγων και καταξιωμένων  παιδαγωγών και λογοθεραπευτών.
Στο τμήμα ψυχομετρικής αξιολόγησης παρέχονται μεταξύ άλλων οι εξής υπηρεσίες:
  • Εκτίμηση του νοητικού δυναμικού (δείκτης νοημοσύνης, Ι.Q.)
    • σε παιδιά από 2;6 έως 7 χρόνων (WPPSI, Wechsler Preschool and Primary Scale of Intelligence, σταθμισμένο στον ελληνικό πληθυσμό)
    • σε παιδιά σχολικής ηλικίας (WISC V, Wechsler Intelligence Scale for Children, σταθμισμένο στον ελληνικό πληθυσμό, CPM, ColoredProgressiveMatrices, Raven)
    • σε ενήλικα άτομα (WAIS, Wechsler Adult Intelligence Scale,  Raven)
    • «Χαρισματικών Παιδιών» (CFT 1, CFT 20)
    • ατόμων με υψηλή νοημοσύνη (RAVEN, Advanced Progressive Matrices κ.α.)
  • Εκτίμηση σχολικής ετοιμότητας νηπίων (Α ΤΕΣΤ, σταθμισμένο στον ελληνικό πληθυσμό, Άτυπο Διαγνωστικό Εργαλείο, «Αξιολόγηση Σχολικής Ετοιμότητας», σχεδιασμένο από τους θεραπευτές του κέντρου, σύμφωνα με τις ανάγκες των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας)
  • Τεστ για την διάγνωση δυσκολιών μάθησης, σταθμισμένα στον ελληνικό πληθυσμό, όπως για παράδειγμα:
    • ΑΘΗΝΑ Τεστ
    • Τεστ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
    • Τεστ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΉΣ
  • Εκτίμηση ανάπτυξης λόγου και ομιλίας παιδιών προσχολικής και σχολικής  ηλικίας (PLS, CELF – R, CELF Preschool κ.α.)
  • Εκτίμηση του βαθμού της σωστής χρήση του λόγου (πραγματολογία) (TOPL)
  • Τεστ προσωπικότητας παιδιών και εφήβων (HAPEF – K, PFK 9 -14 κ.α.)
  • Εκτίμηση της εικόνας του εαυτού σε παιδιά σχολικής ηλικίας (ΠΑΤΕΜ Ι , ΙΙ «Πως αντιλαμβάνομαι τον εαυτό μου;»)
  • Σύστημα ACHENBACH: Ερωτηματολόγια και Προφίλ για Εμπειρικά Βασισμένη Αξιολόγηση της Ψυχοκοινωνικής Λειτουργικότητας και των Κλινικών Συνδρόμων Παιδιών και Εφήβων.
  • Τεστ προσωπικότητας ενηλίκων (FPI – R, Myer – Briggs Typenindikator, κ.α.)
  • Ερωτηματολόγια, μεταξύ άλλων, για την εκτίμηση
    • της σοβαρότητας μιας κατάθλιψης του θεραπευόμενου
    • της ύπαρξης συνδρόμου ASPERGER σε ενήλικα άτομα
    • του βαθμού άγχους του θεραπευόμενου
    • των ψυχολογικών αναγκών του θεραπευόμενου
Η ψυχομετρική εκτίμηση μπορεί να γίνει με τους εξής στόχους:
  • Εκτίμηση με ψυχομετρικά εργαλεία, ανάλογα με τις ανάγκες κάθε περίπτωσης και στη συνέχεια γραπτή αναφορά των αποτελεσμάτων της εκτίμησης, με στόχο τη χρήση της από τον ενδιαφερόμενο για οποιαδήποτε λόγο.
  • Εκτίμηση με ψυχομετρικά εργαλεία και στη συνέχεια ενημέρωση των ενδιαφερομένων για τα αποτελέσματα, καθώς και πρόταση  θεραπευτικού πλάνου με στοχοθεσία βασισμένη στα αποτελέσματα της αξιολόγησης.

Περισσότερα

blog

Μεινετε ενημερωμενοι. Νεα, αποψεις και ενδιαφεροντα αρθρα

Τί είναι οι «επιτελικές λειτουργίες»

Οι επιτελικές λειτουργίες (executive functions) είναι σύμφωνα με τον Funahashi (2001) «το προϊόν της συντονισμένης λειτουργίας ποικίλων διεργασιών

Πρακτικές συμβουλές για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση

Η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση προτείνεται την παρούσα χρονική στιγμή ως τρόπος διαχείρισης της κρίσης και δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση.