Το ποσοστό των ατόμων με Νοητική Υστέρηση υπολογίζεται περίπου στο 1- 3% του γενικού πληθυσμού. Στις μέρες μας υπάρχουν πάνω από 1.000 γνωστά οργανικά αίτια της νοητικής υστέρησης παρόλα αυτά στις περισσότερες περιπτώσεις, η αιτιολογία δεν είναι γνωστή. Ιδιαίτερα όσον αφορά την ήπια νοητική υστέρηση, η αιτιολογία είναι γνωστή μόνο στο ¼ των περιπτώσεων.
Οι ερευνητές διακρίνουν τα αίτια της νοητικής υστέρησης σε δύο κατηγορίες:
στα γενετικά – οργανικά αίτια και
στα περιβαλλοντικά αίτια
Τα γενετικά- οργανικά αίτια περιλαμβάνουν διαταραχές που πιθανώς υπήρξαν:
προγεννητικά (πριν τη γέννηση)αίτια, όπως:
κληρονομικοί παράγοντες
χρωμοσωμικές ανωμαλίες
ασθένειες της εγκύου
ανωμαλίες μεταβολισμού
ανοξία (έλλειψη οξυγόνου στον εγκέφαλο)
κακή διατροφή
περιγεννητικά (κατά την κύηση ή τον τοκετό) αίτια, όπως:
πρόωρη γέννηση
τραυματισμοί
αιμορραγία του εγκεφάλου
μεταγεννητικά (μετά τη γέννηση) αίτια, όπως:
στέρηση ή ανεπαρκής λήψη της τροφής
υψηλός πυρετός
εγκεφαλικά τραύματα (από ατυχήματα, πτώσεις)
Τα περιβαλλοντικά αίτια έχουν να κάνουν με συναισθηματικές διαταραχές της μητέρας πριν, κατά και μετά την κύηση, με ακατάλληλο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον και γενικότερα με παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την ομαλή και φυσιολογική ανάπτυξη του παιδιού.
Μεινετε ενημερωμενοι. Νεα, αποψεις και ενδιαφεροντα αρθρα
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;
«Από μπαλέτο στο σκάκι… και μετά προπόνηση!» Πόσες εξωσχολικές δραστηριότητες είναι… πολλές;
Στις ελληνικές οικογένειες, είναι συχνό φαινόμενο τα παιδιά να έχουν περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες κι από έναν ενήλικα επαγγελματία: αγγλικά, μουσική, αθλήματα, ρομποτική, σκάκι, ζωγραφική… και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.
Πότε να επισκεφτώ έναν ψυχολόγο;
Η επίσκεψη σε έναν ψυχολόγο δεν προϋποθέτει απαραίτητα την ύπαρξη σοβαρής ψυχικής διαταραχής – είναι, πάνω απ’ όλα, μια πράξη φροντίδας του εαυτού μας.
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;
«Από μπαλέτο στο σκάκι… και μετά προπόνηση!» Πόσες εξωσχολικές δραστηριότητες είναι… πολλές;
Στις ελληνικές οικογένειες, είναι συχνό φαινόμενο τα παιδιά να έχουν περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες κι από έναν ενήλικα επαγγελματία: αγγλικά, μουσική, αθλήματα, ρομποτική, σκάκι, ζωγραφική… και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.
Πότε να επισκεφτώ έναν ψυχολόγο;
Η επίσκεψη σε έναν ψυχολόγο δεν προϋποθέτει απαραίτητα την ύπαρξη σοβαρής ψυχικής διαταραχής – είναι, πάνω απ’ όλα, μια πράξη φροντίδας του εαυτού μας.
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;