Στη γνωσιακή – συμπεριφορική θεραπεία, η οποία διεξάγεται στο Κέντρο Ανάπτυξης και Ψυχοθεραπείας Παιδιών και Ενηλίκων, η ψυχοθεραπευτική παρέμβαση είναι πολυεπίπεδη.
Εστιάζει κυρίως στον αρνητικό τρόπο που σκέφτεται και αντιλαμβάνεται το παιδί τον κόσμο και τον εαυτό του. Στόχο ς της θεραπείας είναι η τροποποίηση και ανασκευή αυτής της μη λειτουργικής αντίληψης και η δημιουργία ρεαλιστικών, λειτουργικών και κατάλληλων σκέψεων. Η αλλαγή αυτή έχει άμεσο αντίκτυπο στο πώς αντιλαμβάνεται τον κόσμο γύρω του, αλλά και τον εαυτό του και στη συνέχεια στα συναισθήματα και στη συμπεριφορά του.
Ανάλογα με την περίπτωση, η θεραπεία της παιδικής / εφηβικής κατάθλιψης μπορεί να συμπεριλαμβάνει και ψυχοεκπαιδευτικά προγράμματα, όπως για παράδειγμα για τη διαχείριση του άγχους και του θυμού, την εκμάθηση διεκδικητικότητας, την απόκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων ή την αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών, καθώς και ψυχοθεραπεία για φοβίες και κοινωνικές αναστολές.
Στο θεραπευτικό πρόγραμμα συμμετέχουν όμως και οι γονείς και όλη η οικογένεια με στόχο την ανακάλυψη και τροποποίηση μη λειτουργικών ή ακατάλληλων τρόπων συμπεριφοράς και επικοινωνίας οι οποίοι ήταν συν-υπεύθυνοι για την εμφάνιση της κατάθλιψης του παιδιού ή του εφήβου.
Μεινετε ενημερωμενοι. Νεα, αποψεις και ενδιαφεροντα αρθρα
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;
«Από μπαλέτο στο σκάκι… και μετά προπόνηση!» Πόσες εξωσχολικές δραστηριότητες είναι… πολλές;
Στις ελληνικές οικογένειες, είναι συχνό φαινόμενο τα παιδιά να έχουν περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες κι από έναν ενήλικα επαγγελματία: αγγλικά, μουσική, αθλήματα, ρομποτική, σκάκι, ζωγραφική… και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.
Πότε να επισκεφτώ έναν ψυχολόγο;
Η επίσκεψη σε έναν ψυχολόγο δεν προϋποθέτει απαραίτητα την ύπαρξη σοβαρής ψυχικής διαταραχής – είναι, πάνω απ’ όλα, μια πράξη φροντίδας του εαυτού μας.
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;
«Από μπαλέτο στο σκάκι… και μετά προπόνηση!» Πόσες εξωσχολικές δραστηριότητες είναι… πολλές;
Στις ελληνικές οικογένειες, είναι συχνό φαινόμενο τα παιδιά να έχουν περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες κι από έναν ενήλικα επαγγελματία: αγγλικά, μουσική, αθλήματα, ρομποτική, σκάκι, ζωγραφική… και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.
Πότε να επισκεφτώ έναν ψυχολόγο;
Η επίσκεψη σε έναν ψυχολόγο δεν προϋποθέτει απαραίτητα την ύπαρξη σοβαρής ψυχικής διαταραχής – είναι, πάνω απ’ όλα, μια πράξη φροντίδας του εαυτού μας.
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;