Προγράμματα

Ψυχο – εκπαιδευτική ομάδα κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων (“social skills”)

Σε ποιον απευθύνεται το πρόγραμμα;
Το  πρόγραμμα για την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας από 5 έως 8 ετών, τα οποία έχουν δυσκολίες στην κοινωνική αλληλεπίδραση, είναι κοινωνικά αδέξια ή έχουν κοινωνικές αναστολές.
Ποιοι είναι οι στόχοι και ποια  η θεματολογία του προγράμματος;
Στόχος της ομάδας είναι η εκπαίδευση των παιδιών στις κοινωνικές και συναισθηματικές εκείνες δεξιότητες, που κρίνονται απαραίτητες, για να μπορούν να ανταπεξέλθουν αποτελεσματικά στο κοινωνικό περιβάλλον τους.
Τα θέματα που αναπτύσσονται διαμορφώνονται ανάλογα με τις ανάγκες και το ιδιαίτερο προφίλ της κάθε ομάδας και μπορεί να εστιάζουν στα παρακάτω:
  • δεξιότητες συζήτησης (π.χ. έναρξη, διατήρηση και κατάλληλη λήξη διαλόγου)
  • δεξιότητες μη λεκτικής επικοινωνίας (π.χ. κατάλληλη ερμηνεία γλώσσας σώματος)
  • δεξιότητες κοινωνικής συμπεριφοράς (π.χ. κοινωνικοί κανόνες σε διάφορα κοινωνικά πλαίσια)
  • δεξιότητες οργάνωσης της συμπεριφοράς (π.χ. συγκέντρωση, προσοχή, αναμονή σειράς)
  • δεξιότητες συναισθηματικής αντίληψης (π.χ. αναγνώριση, κατάλληλη έκφραση και λειτουργική διαχείριση συναισθημάτων)
  • δεξιότητες θεωρίας του Νου (π.χ. κατανόηση της οπτικής των άλλων, ενσυναίσθηση)
  • δεξιότητες αυτοαντίληψης (π.χ. αυτογνωσία, αυτοπεποίθηση, αυτορρύθμιση) και ανάπτυξη της προσωπικότητας του κάθε μέλους της ομάδας
  • ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων (π.χ. προσέγγιση ατόμων, έναρξη και διατήρηση φιλίας)
  • δεξιότητες παιχνιδιού (π.χ. ανάπτυξη φαντασίας, δεξιότητες συνεργατικού παιχνιδιού, διαχείριση ματαίωσης και ήττας σε ανταγωνιστικά παιχνίδια)
  • δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων (π.χ. διαχείριση συγκρούσεων, εκφοβισμός)
Ποια είναι τα μέσα που χρησιμοποιούνται για την επίτευξη των στόχων;
Προσπαθώντας να δημιουργήσουμε μία όσο το δυνατόν πιο βιωματική εμπειρία για τα παιδιά, επιστρατεύουμε δραστηριότητες που βασίζονται:
  • στο παιχνίδι
  • στο παραμύθι
  • στα εκφραστικά - εικαστικά μέσα
  • στο δράμα
  • στην μουσική
  • στην ψυχοκινητική
Επίσης, χρησιμοποιούμε τεχνικές όπως:
  • Κοινωνικές ιστορίες
  • Οπτικοποιημένο πρόγραμμα
  • Οπτικοποιημένους κανόνες
  • Διαδραστικό πίνακα
Πώς μπορεί το παιδί μου να συμμετέχει στο πρόγραμμα;
Οι γονείς που ενδιαφέρονται να συμμετέχει το παιδί τους στην ομάδα, καλούνται αρχικά για ένα ατομικό ραντεβού με σκοπό τη λήψη ενός σύντομου ιστορικού και για την καταγραφή των συγκεκριμένων δυσκολιών του παιδιού, όπως αυτοί τις αντιλαμβάνονται. Στη συνέχεια, πραγματοποιείται μια ατομική συνάντηση με το παιδί σε ένα πλαίσιο «χαλαρό» και παιχνιδιάρικο με την υπεύθυνη ψυχολόγο του προγράμματος.
Στόχος αυτής της διαδικασίας είναι να διαρθρωθεί μία λειτουργική ομάδα με συνοχή, η οποία θα συνυπολογίζει τις ιδιαίτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζει το κάθε παιδί, όπως και το αναπτυξιακό και ηλικιακό του επίπεδο.
Ποια είναι η διάρκεια του προγράμματος;
Το πρόγραμμα πραγματοποιείται μία φορά την εβδομάδα καθόλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

blog

Μεινετε ενημερωμενοι. Νεα, αποψεις και ενδιαφεροντα αρθρα

Τί είναι οι «επιτελικές λειτουργίες»

Οι επιτελικές λειτουργίες (executive functions) είναι σύμφωνα με τον Funahashi (2001) «το προϊόν της συντονισμένης λειτουργίας ποικίλων διεργασιών

Πρακτικές συμβουλές για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση

Η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση προτείνεται την παρούσα χρονική στιγμή ως τρόπος διαχείρισης της κρίσης και δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση.