Προγράμματα

Πρόγραμμα πρόληψης και διαχείρισης συγκρούσεων για παιδιά ηλικίας 6 – 12 ετών

Τι είναι οι συγκρούσεις;
Η σύγκρουση είναι μέρος της καθημερινής ζωής, αναπόφευκτο μέρος των ανθρώπινων σχέσεων και ένα φυσιολογικό κομμάτι της ζωής όλων των ανθρώπων. Σύμφωνα με εξελικτική ψυχολογία, η εμπλοκή των παιδιών σε σύγκρουση αποτελεί διαδικασία ανάπτυξης και μάθησης και η απόπειρα εξάλειψης αυτών των συγκρούσεων θα σήμαινε στέρηση της ευκαιρίας για ανάπτυξη και μάθηση.
Παρ όλα αυτά, η λέξη «σύγκρουση»  δημιουργεί στο μυαλό των περισσότερων ανθρώπων αρνητικούς συνειρμούς, όπως ένταση, αντιπαράθεση, βία, η νίκη της μίας πλευράς έναντι της ήττας της άλλης, καταπίεση, ανεξέλεγκτες  καταστάσεις κ.α.
Πραγματικά όμως, οι συγκρούσεις είναι ένα φαινόμενο των κοινωνικών σχέσεων τόσο φυσικό όσο και η αρμονία και μπορεί να πάρει πολλές διαφορετικές μορφές. Μπορεί να είναι εποικοδομητικές ή καταστροφικές ανάλογα με τη φύση της σχέσης ή τα συναισθηματικά ζητήματα που εμπλέκονται σε αυτήν, καθώς και με τις ικανότητες των εμπλεκόμενων σχετικά με την διαχείρισή τους.
Ποιοι είναι οι στόχοι του προγράμματος;
Στόχος του προγράμματος για την πρόληψη και διαχείριση συγκρούσεων είναι το παιδί να εκπαιδεύεται σε δεξιότητες, οι οποίες το καθιστούν ικανό για μία  εποικοδομητική έκβαση συγκρούσεων.
Ποιες δεξιότητες αναπτύσσονται μέσα από το πρόγραμμα;
Συγκεκριμένα, αναπτύσσονται δεξιότητες όπως:
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα
  • Ενσυναίσθηση
  • Αυτογνωσία, αυτοπεποίθηση και αυτοπροστασία
  • Πρόληψη συγκρούσεων
  • Αναγνώριση, κατανόηση και διαχείριση δυσάρεστων συναισθημάτων
  • Αποτελεσματική επικοινωνία
  • Συνεργασία
  • Στρατηγικές επίλυσης συγκρούσεων και η εφαρμογή τους σε πραγματικές συνθήκες

blog

Μεινετε ενημερωμενοι. Νεα, αποψεις και ενδιαφεροντα αρθρα

Τί είναι οι «επιτελικές λειτουργίες»

Οι επιτελικές λειτουργίες (executive functions) είναι σύμφωνα με τον Funahashi (2001) «το προϊόν της συντονισμένης λειτουργίας ποικίλων διεργασιών

Πρακτικές συμβουλές για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση

Η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση προτείνεται την παρούσα χρονική στιγμή ως τρόπος διαχείρισης της κρίσης και δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση.