Προγράμματα

Εκμάθησης Διεκδικητικής Συμπεριφοράς

Η εκπαίδευση στη διεκδικητική συμπεριφορά προάγει την ισοτιμία στις ανθρώπινες σχέσεις. Είναι μία βασική δεξιότητα στη διαπροσωπική επικοινωνία και διδάσκει τον ενδιαφερόμενο να εκφράζει τον εαυτό του καλύτερα, με τον κατάλληλο τρόπο ανάλογα με την περίσταση, χωρίς να καταπατά ή να υποτιμά τα δικαιώματα και τα συναισθήματα των συνανθρώπων του. Όταν αλληλεπιδρούμε διεκδικητικά, μπορούμε να είμαστε περισσότερο αποτελεσματικοί στη δουλειά και στη ζωή μας, καθώς και πιο υγιείς σχέσεις, σε αντίθεση με την επιθετική, την παθητική και την παθητική-επιθετική συμπεριφορά.
Το πρόγραμμα που διεξάγεται στο Κέντρο Ανάπτυξης & Ψυχοθεραπείας Παιδιών & Ενηλίκων αποσκοπεί να βοηθήσει το άτομο, να επιτύχει τους παρακάτω στόχους:
  •  να είναι σε θέση να δημιουργήσει ικανοποιητικές διαπροσωπικές σχέσεις
  •  να μπορεί να προστατεύει τον εαυτό του από την εκμετάλλευση των άλλων
  •  να είναι σε θέση να παίρνει αποφάσεις και να κάνει επιλογές ωφέλιμες για τη ζωή του
  •  να αναγνωρίζει τις ανάγκες του και να τις εκφράζει ανάλογα
  •  να είναι σε θέση να αναζητά βοήθεια για τις ανάγκες του
  •  να εκφράζει με ειλικρίνεια και άνεση, λεκτικά και μη-λεκτικά τα συναισθήματά του
  •  να δέχεται εποικοδομητικά την κριτική των άλλων
  •  να μιλά με αυτοπεποίθηση, αυτοκυριαρχία και διεκδικητικό τόνο
  •  να είναι σε θέση να αναγνωρίζει τα επιτεύγματα των συνανθρώπων του και να τους συγχαίρει για αυτά
  •  να είναι ικανό να αρνείται παράλογες απαιτήσεις από φίλους, οικογένεια ή συναδέλφους
  •  να είναι σε θέση να ξεκινήσει και να διατηρήσει μια συζήτηση με άλλους

blog

Μεινετε ενημερωμενοι. Νεα, αποψεις και ενδιαφεροντα αρθρα

Αργοπορημένη προσέλευση γονέων και παιδιών στο σχολείο και στα μαθήματά τους – Μηνύματα που στέλνουν οι γονείς

Τί είναι οι «επιτελικές λειτουργίες»

Οι επιτελικές λειτουργίες (executive functions) είναι σύμφωνα με τον Funahashi (2001) «το προϊόν της συντονισμένης λειτουργίας ποικίλων διεργασιών