Πώς θα αντιληφθούμε ότι ένα παιδί χρειάζεται εργοθεραπευτική παρέμβαση;

Εάν το παιδί κατά την ανάπτυξή του παρουσιάζει 3 ή περισσότερες από τις παρακάτω δυσκολίες, τότε οφείλετε να απευθυνθείτε σε έναν ειδικευμένο εργοθεραπευτή :
  • Αρνείται να παίξει με παιχνίδια της ηλικίας του ή τα χαλάει / καταστρέφει.
  • Είναι αδέξιο, σκοντάφτει σε εμπόδια, δεν έχει καλή ισορροπία και πέφτει συχνά.
  • Είναι αδύναμο, εμφανίζει ελαττωμένο μυϊκό τόνο.
  • Δεν του αρέσει να βρίσκεται σε ύψος, να κάνει κούνια ή να πηδάει.
  • Δυσκολεύεται να χειριστεί μικρά αντικείμενα, να κρατήσει το μολύβι, να κόψει με ψαλίδι, να σχηματίσει γράμματα, να ζωγραφίσει σε πλαίσιο, να αντιγράψει σχήματα-γραμμές.
  • Δεν έχει διάθεση να εξερευνήσει το περιβάλλον γύρω του.
  • Δεν μπορεί να μιμηθεί τις κινήσεις κάποιου άλλου και δεν συμμετέχει σε συμβολικό παιχνίδι.
  • Εμφανίζει υπερκινητικότητα.
  • Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί.
  • Εμφανίζει καθυστέρηση στην ανάπτυξη λόγου.
  • Αποφεύγει δραστηριότητες καθημερινής περιποίησης, όπως χτένισμα, βούρτσισμα δοντιών, μπάνιο.
  • Είναι αρκετά επιλεκτικό με το φαγητό ως προς τις γεύσεις και τις υφές, έχει συγκεκριμένο διατροφολόγιο.
  • Εμφανίζει υπερευαισθησία σε ήχους, αγγίγματα και αγκαλιές.
  • Δυσκολεύεται στον ύπνο.
  • Εμφανίζει δυσκολίες στην ένδυση, να κουμπωθεί ή να δέσει τα κορδόνια του, να φάει μόνο του ή να πάει μόνο του στην τουαλέτα.
  • Δυσκολεύεται να κατανοήσει τους κανόνες ενός παιχνιδιού.
  • Αποφεύγει την συναναστροφή με άλλα παιδιά, δυσκολεύεται να κάνει φίλους και προτιμά να παίζει μόνο του.
  • Δυσκολεύεται να κατακτήσει ποσοτικές και προμαθητικές έννοιες.
  • Εμφανίζει αδύναμη οπτική, ακουστική και λεκτική μνήμη.
  • Δυσκολεύεται να αφηγηθεί μία ιστορία ακολουθώντας σωστή χρονική αλληλουχία.
  • Έχει χαμηλή αυτοπεποίθηση.
Ευσταθία Φαρμάκη
Εργοθεραπεύτρια

Περισσότερα

blog

Μεινετε ενημερωμενοι. Νεα, αποψεις και ενδιαφεροντα αρθρα

Τί είναι οι «επιτελικές λειτουργίες»

Οι επιτελικές λειτουργίες (executive functions) είναι σύμφωνα με τον Funahashi (2001) «το προϊόν της συντονισμένης λειτουργίας ποικίλων διεργασιών

Πρακτικές συμβουλές για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση

Η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση προτείνεται την παρούσα χρονική στιγμή ως τρόπος διαχείρισης της κρίσης και δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση.