Πώς γίνεται η εργοθεραπεία στα παιδιά;

Οι εργοθεραπευτικές υπηρεσίες σε παιδιά παρέχονται δομημένα μέσα από μία διαδικασία που αποτελείται από συγκεκριμένα στάδια. Τα στάδια αυτά είναι η αξιολόγηση, η παρέμβαση και ο έλεγχος των θεραπευτικών αποτελεσμάτων της παρέμβασης. Μέσω της εργοθεραπευτικής διαδικασίας βελτιώνεται το παιχνίδι του παιδιού, η σχολική του επίδοση και η συμμετοχή του σε δραστηριότητες καθημερινής ζωής. Συγχρόνως αρχίζει να ενισχύεται η αυτοεκτίμησή του, όπως και το αίσθημα της επίτευξης. 
Με την Εργοθεραπεία τα παιδιά μπορούν :
  • Να αναπτύξουν δεξιότητες αδρής και λεπτής κινητικότητας.
  • Να βελτιώσουν τον συντονισμό όρασης και κίνησης.
  • Να αυτονομηθούν σε βασικές δραστηριότητες καθημερινής ζωής.
  • Να υιοθετήσουν υγιείς συμπεριφορές και κοινωνικές δεξιότητες.
  • Να χειριστούν ειδικό εξοπλισμό που θα τα βοηθήσει να ανεξαρτητοποιηθούν (αναπηρικά αμαξίδια, συσκευές εναλλακτικής επικοινωνίας κ.α.)
Σημαντικό ρόλο για την ομαλή εξέλιξη του παιδιού διαδραματίζει και το οικογενειακό περιβάλλον. Για τον λόγο αυτό, ένα κλίμα συνεργασίας μεταξύ παιδιού, γονέων και εργοθεραπευτή  είναι υψίστης σημασίας για την αποτελεσματικότητα του θεραπευτικού προγράμματος.

Περισσότερα

blog

Μεινετε ενημερωμενοι. Νεα, αποψεις και ενδιαφεροντα αρθρα

Αργοπορημένη προσέλευση γονέων και παιδιών στο σχολείο και στα μαθήματά τους – Μηνύματα που στέλνουν οι γονείς

Τί είναι οι «επιτελικές λειτουργίες»

Οι επιτελικές λειτουργίες (executive functions) είναι σύμφωνα με τον Funahashi (2001) «το προϊόν της συντονισμένης λειτουργίας ποικίλων διεργασιών