Οι εργοθεραπευτικές υπηρεσίες σε παιδιά παρέχονται δομημένα μέσα από μία διαδικασία που αποτελείται από συγκεκριμένα στάδια. Τα στάδια αυτά είναι η αξιολόγηση, η παρέμβαση και ο έλεγχος των θεραπευτικών αποτελεσμάτων της παρέμβασης. Μέσω της εργοθεραπευτικής διαδικασίας βελτιώνεται το παιχνίδι του παιδιού, η σχολική του επίδοση και η συμμετοχή του σε δραστηριότητες καθημερινής ζωής. Συγχρόνως αρχίζει να ενισχύεται η αυτοεκτίμησή του, όπως και το αίσθημα της επίτευξης.
Με την Εργοθεραπεία τα παιδιά μπορούν :
Να αναπτύξουν δεξιότητες αδρής και λεπτής κινητικότητας.
Να βελτιώσουν τον συντονισμό όρασης και κίνησης.
Να αυτονομηθούν σε βασικές δραστηριότητες καθημερινής ζωής.
Να υιοθετήσουν υγιείς συμπεριφορές και κοινωνικές δεξιότητες.
Να χειριστούν ειδικό εξοπλισμό που θα τα βοηθήσει να ανεξαρτητοποιηθούν (αναπηρικά αμαξίδια, συσκευές εναλλακτικής επικοινωνίας κ.α.)
Σημαντικό ρόλο για την ομαλή εξέλιξη του παιδιού διαδραματίζει και το οικογενειακό περιβάλλον. Για τον λόγο αυτό, ένα κλίμα συνεργασίας μεταξύ παιδιού, γονέων και εργοθεραπευτή είναι υψίστης σημασίας για την αποτελεσματικότητα του θεραπευτικού προγράμματος.
Μεινετε ενημερωμενοι. Νεα, αποψεις και ενδιαφεροντα αρθρα
Βλάπτεται η ψυχική υγεία του παιδιού μου μέσω της καραντίνας με όλα τα περιοριστικά μέτρα;
Με βάση τα νέα δεδομένα που επικρατούν τους τελευταίους μήνες λόγω του κορονοϊού η καθημερινότητα μας έχει αλλάξει αρκετά.
Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά - μέρες χαράς ή μελαγχολίας;
Τί είναι οι «επιτελικές λειτουργίες»
Οι επιτελικές λειτουργίες (executive functions) είναι σύμφωνα με τον Funahashi (2001) «το προϊόν της συντονισμένης λειτουργίας ποικίλων διεργασιών
Πρακτικές συμβουλές για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση
Η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση προτείνεται την παρούσα χρονική στιγμή ως τρόπος διαχείρισης της κρίσης και δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση.
Τηλεκπαίδευση – Χρήσιμες συμβουλές για γονείς και κηδεμόνες
Η πανδημία του COVID -19 ορίζει μία νέα πραγματικότητα σε όλα τα επίπεδα ζωής των ανθρώπων σε όλο τον πλανήτη. Όλοι μας είμαστε αναγκασμένοι να αλλάξουμε τον τρόπο ζωής μας...
Ιδέες δημιουργικής απασχόλησης στο σπίτι για μικρούς και μεγάλους
«Μένουμε σπίτι», ίσως μία από τις φράσεις που ακούμε περισσότερο τις τελευταίες ημέρες.
Βλάπτεται η ψυχική υγεία του παιδιού μου μέσω της καραντίνας με όλα τα περιοριστικά μέτρα;
Με βάση τα νέα δεδομένα που επικρατούν τους τελευταίους μήνες λόγω του κορονοϊού η καθημερινότητα μας έχει αλλάξει αρκετά.
Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά - μέρες χαράς ή μελαγχολίας;
Τί είναι οι «επιτελικές λειτουργίες»
Οι επιτελικές λειτουργίες (executive functions) είναι σύμφωνα με τον Funahashi (2001) «το προϊόν της συντονισμένης λειτουργίας ποικίλων διεργασιών
Πρακτικές συμβουλές για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση
Η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση προτείνεται την παρούσα χρονική στιγμή ως τρόπος διαχείρισης της κρίσης και δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση.
Τηλεκπαίδευση – Χρήσιμες συμβουλές για γονείς και κηδεμόνες
Η πανδημία του COVID -19 ορίζει μία νέα πραγματικότητα σε όλα τα επίπεδα ζωής των ανθρώπων σε όλο τον πλανήτη. Όλοι μας είμαστε αναγκασμένοι να αλλάξουμε τον τρόπο ζωής μας...
Ιδέες δημιουργικής απασχόλησης στο σπίτι για μικρούς και μεγάλους
«Μένουμε σπίτι», ίσως μία από τις φράσεις που ακούμε περισσότερο τις τελευταίες ημέρες.
Βλάπτεται η ψυχική υγεία του παιδιού μου μέσω της καραντίνας με όλα τα περιοριστικά μέτρα;
Με βάση τα νέα δεδομένα που επικρατούν τους τελευταίους μήνες λόγω του κορονοϊού η καθημερινότητα μας έχει αλλάξει αρκετά.
Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά - μέρες χαράς ή μελαγχολίας;