Πώς γίνεται η εργοθεραπεία στα παιδιά; | Καρόλα Φόλλε Αλέπη - Ψυχολόγος Καλαμάτα
Πώς γίνεται η εργοθεραπεία στα παιδιά;
Οι εργοθεραπευτικές υπηρεσίες σε παιδιά παρέχονται δομημένα μέσα από μία διαδικασία που αποτελείται από συγκεκριμένα στάδια. Τα στάδια αυτά είναι η αξιολόγηση, η παρέμβαση και ο έλεγχος των θεραπευτικών αποτελεσμάτων της παρέμβασης. Μέσω της εργοθεραπευτικής διαδικασίας βελτιώνεται το παιχνίδι του παιδιού, η σχολική του επίδοση και η συμμετοχή του σε δραστηριότητες καθημερινής ζωής. Συγχρόνως αρχίζε ι να ενισχύεται η αυτοεκτίμησή του, όπως και το αίσθημα της επίτευξης.
Με την Εργοθεραπεία τα παιδιά μπορούν :
Να αναπτύξουν δεξιότητες αδρής και λεπτής κινητικότητας.
Να βελτιώσουν τον συντονισμό όρασης και κίνησης.
Να αυτονομηθούν σε βασικές δραστηριότητες καθημερινής ζωής.
Να υιοθετήσουν υγιείς συμπεριφορές και κοινωνικές δεξιότητες.
Να χειριστούν ειδικό εξοπλισμό που θα τα βοηθήσει να ανεξαρτητοποιηθούν (αναπηρικά αμαξίδια, συσκευές εναλλακτικής επικοινωνίας κ.α.)
Σημαντικό ρόλο για την ομαλή εξέλιξη του παιδιού διαδραματίζει και το οικογενειακό περιβάλλον. Για τον λόγο αυτό, ένα κλίμα συνεργασίας μεταξύ παιδιού, γονέων και εργοθεραπευτή είναι υψίστης σημασίας για την αποτελεσματικότητα του θεραπευτικού προγράμματος.
Μεινετε ενημερωμενοι. Νεα, αποψεις και ενδιαφεροντα αρθρα
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;
«Από μπαλέτο στο σκάκι… και μετά προπόνηση!» Πόσες εξωσχολικές δραστηριότητες είναι… πολλές;
Στις ελληνικές οικογένειες, είναι συχνό φαινόμενο τα παιδιά να έχουν περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες κι από έναν ενήλικα επαγγελματία: αγγλικά, μουσική, αθλήματα, ρομποτική, σκάκι, ζωγραφική… και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.
Πότε να επισκεφτώ έναν ψυχολόγο;
Η επίσκεψη σε έναν ψυχολόγο δεν προϋποθέτει απαραίτητα την ύπαρξη σοβαρής ψυχικής διαταραχής – είναι, πάνω απ’ όλα, μια πράξη φροντίδας του εαυτού μας.
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;
«Από μπαλέτο στο σκάκι… και μετά προπόνηση!» Πόσες εξωσχολικές δραστηριότητες είναι… πολλές;
Στις ελληνικές οικογένειες, είναι συχνό φαινόμενο τα παιδιά να έχουν περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες κι από έναν ενήλικα επαγγελματία: αγγλικά, μουσική, αθλήματα, ρομποτική, σκάκι, ζωγραφική… και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.
Πότε να επισκεφτώ έναν ψυχολόγο;
Η επίσκεψη σε έναν ψυχολόγο δεν προϋποθέτει απαραίτητα την ύπαρξη σοβαρής ψυχικής διαταραχής – είναι, πάνω απ’ όλα, μια πράξη φροντίδας του εαυτού μας.
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;