Πώς γίνεται η αξιολόγηση της σχολικής ετοιμότητας;
Στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες γίνεται έλεγχος ρουτίνας της σχολικής ετοιμότητας για όλα τα παιδιά που τελειώνουν το νηπιαγωγείο. Όταν διαπιστώνονται ελλείψεις στις προϋποθέσεις για σχολική επιτυχία σε ένα παιδί, εντάσσεται σε ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα για την αναπλήρωση των ελλείψεών του και την ανάπτυξη δεξιοτήτων, για να προωθήσουν όσο είναι δυνατό τη σχολική επιτυχία.
Το πρόγραμμα αυτό μπορεί να έχει διάρκεια λίγων μηνών μέχρι και ολόκληρης σχολικής χρονιάς, ανάλογα με τον βαθμό ελλείψεων του παιδιού με στόχο την αποφυγή της σχολικής αποτυχίας, η οποία πέρα από τις μαθησιακές δυσκολίες οδηγεί πολλές φορές και σε σοβαρά ψυχολογικά και κοινωνικά προβλήματα, όπως χαμηλή αυτοεκτίμηση, σχολική άρνηση, διαταραχές συμπεριφοράς μέχρι και παραπτωματική συμπεριφορά στην εφηβική ηλικία.
Στο Κέντρο Ανάπτυξης και Ψυχοθεραπείας Παιδιών και Ενηλίκων γίνεται η εκτίμηση της σχολικής ετοιμότητας ενός παιδιού με την εφαρμογή διεθνώς αναγνωρισμένων δοκιμασιών, καθώς και με την εφαρμογή του Α’ Τεστ, το οποίο είναι μια δοκιμασία για τον έλεγχο της σχολικής ετοιμότητας για τα ελληνικά δεδομένα. Μετά από την ολοκλήρωση των δοκιμασιών οι γονείς ενημερώνονται για τα αποτελέσματα των τεστ και για τις τυχόν ελλείψεις του παιδιού και προτείνεται η ανάλογη αντιμετώπιση.