Ομάδα 5 – 6 ετών: “Ακούω – Παίζω – Φαντάζομαι”

Σκοπός: Το πρόγραμμα στοχεύει να δημιουργήσει ένα ασφαλές, ζεστό και δημιουργικό περιβάλλον για τα παιδιά, μέσα στο οποίο:
  • Αναπτύσσεται η φαντασία μέσω παραμυθιών, μουσικής, κίνησης και θεατρικού παιχνιδιού.
  • Ενισχύεται η επικοινωνία μεταξύ των παιδιών και με τους ενήλικες.
  • Καλλιεργείται η σχέση με τον εαυτό και με τους άλλους, προάγοντας συναισθηματική κατανόηση και κοινωνικές δεξιότητες.
Λειτουργία ομάδας σε κύκλους:
  • Κάθε ομάδα λειτουργεί σε αυτοτελείς κύκλους 8 συναντήσεων.
  • Σε κάθε κύκλο συμμετέχει η ίδια σταθερή ομάδα παιδιών καθ’ όλη τη διάρκειά του.
  • Κατά τη διάρκεια του κύκλου, δεν μπορούν να προστεθούν νέα παιδιά, ώστε να διατηρείται η ασφάλεια, η συνοχή και η εμπιστοσύνη μέσα στην ομάδα.
  • Όταν ολοκληρώνεται ένας κύκλος:
    • Τα ίδια παιδιά μπορούν να συνεχίσουν στον επόμενο κύκλο.
    • Μπορούν να γραφτούν και νέα παιδιά, ώστε να ενταχθούν στην ομάδα από την αρχή του νέου κύκλου.
  • Η συγκεκριμένη δομή διασφαλίζει σταθερότητα, ομαλή εξέλιξη των δεξιοτήτων και ασφάλεια στη συμμετοχή όλων των παιδιών.
Οφέλη για τα παιδιά:
  • Ενίσχυση μη λεκτικής και λεκτικής επικοινωνίας:
    • Μαθαίνουν να εκφράζουν συναισθήματα μέσω βλέμματος, χειρονομιών και εκφράσεων προσώπου.
    • Εκφράζουν βασικά συναισθήματα όπως «χαρά», «λύπη», «φόβος».
    • Ακούν προσεκτικά και αντιδρούν σε απλές οδηγίες και ιστορίες.
  • Πρώτες εμπειρίες ομαδικής συμμετοχής:
    • Μαθαίνουν να μοιράζονται αντικείμενα κατά τη διάρκεια παιχνιδιών.
    • Περιμένουν τη σειρά τους σε δραστηριότητες, όπως το «παιχνίδι του ήρωα».
    • Συνεργάζονται για να ολοκληρώσουν μικρές ομαδικές αποστολές.
  • Καλλιέργεια ενσυναίσθησης μέσα από απλούς ήρωες:
    • Αναγνωρίζουν συναισθήματα των ηρώων και τα συσχετίζουν με τα δικά τους.
    • Συζητούν εμπειρίες φόβου, χαράς ή λύπης με απλό και κατανοητό τρόπο.
    • Αναπτύσσουν δεξιότητες κατανόησης των άλλων μέσα από θεατρικά παιχνίδια.
  • Ανάπτυξη της αυτοεικόνας:
    • Μαθαίνουν να λένε «είμαι ήρωας», «μπορώ», «έχω φωνή».
    • Ενισχύεται η αυτοπεποίθηση μέσω απλών θεατρικών ρόλων.
    • Αναγνωρίζουν τη σημασία της προσωπικής τους συμβολής στην ομάδα.
  • Σταδιακή ενίσχυση προσοχής και φαντασίας:
    • Μέσα από επαναληπτικές ιστορίες και μουσικά παιχνίδια ενισχύεται η συγκέντρωση.
    • Τα παιδιά πειραματίζονται με ήχους, κινήσεις και φανταστικά σενάρια.
    • Αναπτύσσουν δημιουργική σκέψη και φαντασία μέσω ρυθμού και δραματοποίησης.
  • Δημιουργική αποφόρτιση μέσω ρυθμού, μουσικής και κίνησης:
    • Χρησιμοποιούν κίνηση και μουσική για να εκφράσουν συναισθήματα και ενέργεια.
    • Αποφορτίζονται από ένταση ή ανησυχίες με θεατρικό παιχνίδι και τραγούδι.
    • Μαθαίνουν να συνδυάζουν το παιχνίδι με τη χαλάρωση και τη διασκέδαση.
Συντονισμός ομάδας:
Χριστίνα Δίμιζα Φιλόλογος – Αφηγήτρια – Θεατροπαιδαγωγός Με εξειδίκευση στην ενδυνάμωση παιδιών & εφήβων μέσω μυθοπλασίας, αφήγησης & δημιουργικού παιχνιδιού
Καρόλα Φόλλε – Αλέπη Κλινική Ψυχολόγος MSc – Παιδοψυχολόγος, Λογοθεραπεύτρια Διευθύντρια του Κέντρου Ανάπτυξης & Ψυχοθεραπείας Παιδιών και Ενηλίκων
Πληροφορίες και εγγραφή στην ομάδα:
📞 Τηλέφωνο: 27210 88634

Περισσότερα

blog

Μεινετε ενημερωμενοι. Νεα, αποψεις και ενδιαφεροντα αρθρα

«Από μπαλέτο στο σκάκι… και μετά προπόνηση!» Πόσες εξωσχολικές δραστηριότητες είναι… πολλές;

Στις ελληνικές οικογένειες, είναι συχνό φαινόμενο τα παιδιά να έχουν περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες κι από έναν ενήλικα επαγγελματία: αγγλικά, μουσική, αθλήματα, ρομποτική, σκάκι, ζωγραφική… και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.

Πότε να επισκεφτώ έναν ψυχολόγο;

Η επίσκεψη σε έναν ψυχολόγο δεν προϋποθέτει απαραίτητα την ύπαρξη σοβαρής ψυχικής διαταραχής – είναι, πάνω απ’ όλα, μια πράξη φροντίδας του εαυτού μας.
Θέλετε στο email σας τα τελευταία μας άρθρα;

επικοινωνια

 
* παρακαλώ συμπληρώστε το ονοματεπώνυμο και το εμαιλ
* Ευχαριστούμε. Θα επικοινωνήσουμε μαζί σας σύντομα.
espa