Μια εναλλακτική σχολή γονέων μέσα από ιστορίες της παγκόσμιας προφορικής παράδοσης
Κάθε παιδί γεννιέται χωρίς εγχειρίδιο. Και κάθε γονιός το μαθαίνει… στη διαδρομή.
Αλλά κάποιες φορές, οι παλιοί ήρωες – μέσα από παραμύθια, μύθους και προφορικές παραδόσεις του κόσμου – κρατούν χρυσά κλειδιά για τον γονεϊκό δρόμο:
Το δίλημμα του αποχωρισμού: πώς αφήνουμε το παιδί να πετάξει χωρίς να πέφτουμε εμείς πρώτοι;
Το βάρος της προσδοκίας: πώς να στηρίζουμε χωρίς να πιέζουμε;
Το ρίσκο της ελευθερίας: πώς αφήνουμε χώρο για πειραματισμό χωρίς… να καρδιοχτυπάμε κάθε λεπτό;
Η τέχνη της αγάπης με όρια: να αγαπάς χωρίς να χάνεις τον εαυτό σου (ή την ψυχραιμία σου).
Η αρετή της σιωπής: μερικές φορές οι λέξεις λένε λιγότερα από ένα βλέμμα ή μια αγκαλιά.
Η ομάδα αυτή δεν είναι μια «τυπική σχολή γονέων».
Είναι ένας χώρος αφήγησης, στοχασμού και νοηματοδότησης του γονεϊκού ρόλου, σε περιβάλλον ασφάλειας, σεβασμού και συνύπαρξης.
Γιατί να παρακολουθήσω αυτή την ομάδα;
Η εκπαίδευση στον γονεϊκό ρόλο δεν είναι πολυτέλεια, είναι επένδυση ζωής.
Όχι για να προλάβετε τα πάντα… αλλά για να είστε εκεί με πληρότητα, παρουσία και κατανόηση.
Ο γονιός που εξελίσσεται δίνει χώρο και μορφή σε μια σχέση που διαρκεί για πάντα.
Ακόμα και ο τρόπος που ανασαίνετε δίπλα στο παιδί μπορεί να γίνει μια πράξη βαθιάς αγάπης.
Οι ιστορίες μας δείχνουν πώς:
να ακούμε πραγματικά
να βλέπουμε πέρα από τα λόγια
να κρατάμε και να δημιουργούμε γέφυρες εκεί που μαίνονται χείμαρροι.
Δομή κύκλου
Κάθε κύκλος: 4 εβδομαδιαίες συναντήσεις διάρκειας 1,5–2 ωρών.
Η ομάδα παραμένει σταθερή καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου – νέα μέλη μπορούν να ενταχθούν μόνο στον επόμενο κύκλο.
Κάθε κύκλος έχει αυτοτελή θεματική, ώστε να υπάρχει συνέχεια και εμβάθυνση.
Κάθε συνάντηση περιλαμβάνει:
Αφήγηση μιας ιστορίας ή μύθου από την παγκόσμια παράδοση
Αναστοχασμό πάνω στον ρόλο του γονιού και του παιδιού
Κλείσιμο συνάντησης: τι κρατάω – τι πετάω
Ενδεικτικές θεματικές συναντήσεων
Το παιδί που αποχωρ ίζεται και ο γονιός που μένει πίσω
Εμπιστοσύνη – αυτονόμηση – φροντίδα χωρίς εξάρτηση
Το τέρας που γεννήσαμε: όρια και αγάπη
Θυμός – φόβος – συνεπής αγάπη
Ο ήρωας χάνεται στο δάσος – κι εγώ δεν έχω χάρτη
Η εφηβεία ως άγνωστο μονοπάτι και ο γονιός ως συνοδοιπόρος
Όταν σωπαίνει το παιδί – κι εγώ φωνάζω
Επικοινωνιακές αποτυχίες – εσωτερικές σιωπές – γλώσσα επαφής
Το παιδί που θα φύγει – και θα μείνει μέσα μας
Ο κύκλος του αποχωρισμού – η ωρίμανση της σχέσης – ο ενήλικος γονιός
Συντονισμός ομάδας:
Χριστίνα Δίμιζα
Φιλόλογος – Αφηγήτρια – Θεατροπαιδαγωγός
Με εξειδίκευση στην ενδυνάμωση παιδιών & εφήβων μέσω μυθοπλασίας, αφήγησης & δημιουργικού παιχνιδιού
Πληροφορίες και εγγραφή στην ομάδα:
📞 Τηλέφωνο: 27210 88634
blog
Μεινετε ενημερωμενοι. Νεα, αποψεις και ενδιαφεροντα αρθρα
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;
«Από μπαλέτο στο σκάκι… και μετά προπόνηση!» Πόσες εξωσχολικές δραστηριότητες είναι… πολλές;
Στις ελληνικές οικογένειες, είναι συχνό φαινόμενο τα παιδιά να έχουν περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες κι από έναν ενήλικα επαγγελματία: αγγλικά, μουσική, αθλήματα, ρομποτική, σκάκι, ζωγραφική… και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.
Πότε να επισκεφτώ έναν ψυχολόγο;
Η επίσκεψη σε έναν ψυχολόγο δεν προϋποθέτει απαραίτητα την ύπαρξη σοβαρής ψυχικής διαταραχής – είναι, πάνω απ’ όλα, μια πράξη φροντίδας του εαυτού μας.
«Μαμά, δεν το τρώω!» Ότα ν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;
«Από μπαλέτο στο σκάκι… και μετά προπόνηση!» Πόσες εξωσχολικές δραστηριότητες είναι… πολλές;
Στις ελληνικές οικογένειες, είναι συχνό φαινόμενο τα παιδιά να έχουν περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες κι από έναν ενήλικα επαγγελματία: αγγλικά, μουσική, αθλήματα, ρομποτική, σκάκι, ζωγραφική… και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.
Πότε να επισκεφτώ έναν ψυχολόγο;
Η επίσκεψη σε έναν ψυχολόγο δεν προϋποθέτει απαραίτητα την ύπαρξη σοβαρής ψυχικής διαταραχής – είναι, πάνω απ’ όλα, μια πράξη φροντίδας του εαυτού μας.
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;