Αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών

  • ΑΘΗΝΑ Τεστ
Το ΑΘΗΝΑ Τεστ Διάγνωσης Δυσκολιών Μάθησης είναι ένα διαγνωστικό μέσο για τον εντοπισμό τυχόν μαθησιακών δυσκολιών που μπορεί να παρουσιάζει ένα παιδί. Εντοπίζει τομείς της ανάπτυξης του παιδιού που παρουσιάζουν ελλείψεις και χρήζουν ιδιαίτερη διδακτική, εκπαιδευτική και θεραπευτική παρέμβαση. Τα αποτελέσματα του Αθηνά Τεστ μπορούν να αξιοποιηθούν για τον προγραμματισμό εξατομικευμένων προγραμμάτων παρέμβασης, έτσι ώστε να εφαρμοστεί η κατάλληλη διδασκαλία στον εκάστοτε μαθητή.
Οι διάφορες κλίμακες του  Αθηνά Τεστ αξιολογούν πέντε βασικούς τομείς της ανάπτυξης του παιδιού όπως:
  • τη νοητική του ικανότητα
  • την ικανότητα ολοκλήρωσης προτάσεων
  • τη μνήμη ακολουθιών
  • τη γραφο-φωνολογική ενημερότητα
  • τη νευρο-ψυχολογική ωριμότητα
Το ΑΘΗΝΑ Τεστ μπορεί να χορηγηθεί σε παιδιά ηλικίας 5 έως 9 ετών και σε περίπτωση νοητικής ανεπάρκειας και μέχρι την ηλικία των 14ων  ετών.
  • ΛΑΤΩ
Το ψυχομετρικό κριτήριο Λ-α-Τ-ω (I και II) είναι ένα τεστ γλωσσικής επάρκειας κατάλληλο για παιδιά και εφήβους ηλικίας 4 – 16 ετών. Το κριτήριο αναπτύχθηκε 
με στόχο την ανάδειξη ενδοατομικών διαφορών σε ό,τι αφορά τις ικανότητες απόκτησης του λόγου, καθώς και γενικότερα τη γλωσσική επάρκεια των παιδιών,
προϋπόθεση για μια ολοκληρωμένη διαφορική διάγνωση. Αξιολογεί το προσληπτικό, οργανωτικό, εκφραστικό, σημασιολογικό και μορφοσυντακτικό στοιχείο του λόγου.  
  • DTLA-P:3 (Detroit Test μαθησιακής επάρκειας)
Η ελληνική στάθμιση του DTLA-P:3 αποτελείται από 115 ερωτήματα τα οποία καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα αποκτημένων ικανοτήτων (νοητικών-γνωστικών-μαθησιακών). Εκτιμά 16 διαφορετικές ικανότητες και είναι κατάλληλο για παιδιά από 4.0 ως 7.11 ετών. Αποτελείται από συνθέσεις βαθμολογιών που αξιολογούν το λεκτικό, μη λεκτικό, επαυξημένη και περιορισμένη προσοχή , κινητικό και μη κινητικό. Το κριτήριο οδηγεί σε ένα γενικό πηλίκο μαθησιακής επάρκειας.
  • Κριτήριο Μαθηματικής Επάρκειας της Ουτρέχτης 
Το Κριτήριο Πρώιμης Μαθηματικής Επάρκειας σταθμίστηκε στην ελληνική πραγματικότητα σε παιδιά ηλικίας 4.0-7.05 και αξιολογεί τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αποτελούν προϋπόθεση για να εισαχθεί αποτελεσματικά ένα παιδί προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας στα σχολικά μαθήματα της τυπικής εκπαίδευσης. To Κριτήριο Μαθηματικής Επάρκειας της Θεσσαλονίκης είναι  ένα σταθμισμένο επιστημονικό εργαλείο που αποτελείται από τρεις υποδοκιμασίες , οι οποίες καλύπτουν τους τρεις τομείς της σχολικής μαθηματικής γνώσης: το λεξιλόγιο, τους υπολογισμούς και την επίλυση προβλημάτων. 

Περισσότερα

blog

Μεινετε ενημερωμενοι. Νεα, αποψεις και ενδιαφεροντα αρθρα

Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά - μέρες χαράς ή μελαγχολίας;

Αργοπορημένη προσέλευση γονέων και παιδιών στο σχολείο και στα μαθήματά τους – Μηνύματα που στέλνουν οι γονείς