To Σύστημα Επικοινωνίας Μέσω Ανταλλαγής Εικόνων (PECS)
To PECS αναπτύχθηκε το 1985 σαν ένα μοναδικό πακέτο παρέμβασης ενισχυτικής/εναλλακτικής επικοινωνίας για άτομα με κάποια διαταραχή του φάσματος του αυτισμού ή συναφείς αναπτυξιακές δυσκολίες. Το PECS πρωτοχρησιμοποιήθηκε στο Πρόγραμμα Αυτισμού του Delaware και κέρδισε παγκόσμια αναγνώριση διότι έδωσε έμφαση στην έναρξη της επικοινωνίας ανάμεσα στα άλλα συστατικά της. Το PECS δεν απαιτεί πολύπλοκα ή ακριβά υλικά. Σχεδιάστηκε έχοντας κατά νου τις οικογένειες, τους εκπαιδευτές και το προσωπικό προστατευμένων κατοικιών, γι’ αυτό είναι εύκολο να χρησιμοποιηθεί σε ποικίλα περιβάλλοντα.
Το PECS ξεκινάει διδάσκοντας στο άτομο να δίνει την εικόνα ενός επιθυμητού αντικειμένου σε έναν «σύντροφο επικοινωνίας», ο οποίος αμέσως ανταποκρίνεται στην ανταλλαγή σαν να είναι αίτημα. Το σύστημα περνά στη διδασκαλία τής διάκρισης μεταξύ εικόνων και πώς να τις βάζουμε μαζί σχηματίζοντας προτάσεις. Στα πιο προχωρημένα στάδια τα άτομα μαθαίνουν να απαντούν σε ερωτήσεις και να κάνουν σχόλια.
Το PECS σημειώνει επιτυχία με άτομα όλων των ηλικιών που έχουν διάφορες επικοινωνιακές, γνωστικές και σωματικές δυσκολίες. Πολλά παιδιά προσχολικής ηλικίας αρχίζουν να αναπτύσσουν λόγο χρησιμοποιώντας το PECS. To σώμα ερευνών που υποστηρίζει την αποτελεσματικότητα του PECS ολοένα μεγαλώνει.
Η Καρόλα Folle – Αλέπη, διευθύντρια του Κέντρου Ανάπτυξης και Ψυχοθεραπείας Παιδιών και Ενηλίκων, είναι πιστοποιημένη ΤΜ Εκπαιδεύτρια PECS.
blog
Μεινετε ενημερωμενοι. Νεα, αποψεις και ενδιαφεροντα αρθρα
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;
«Από μπαλέτο στο σκάκι… και μετά προπόνηση!» Πόσες εξωσχολικές δραστηριότητες είναι… πολλές;
Στις ελληνικές οικογένειες, είναι συχνό φαινόμενο τα παιδιά να έχουν περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες κι από έναν ενήλικα επαγγελματία: αγγλικά, μουσική, αθλήματα, ρομποτική, σκάκι, ζωγραφική… και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.
Πότε να επισκεφτώ έναν ψυχολόγο;
Η επίσκεψη σε έναν ψυχολόγο δεν προϋποθέτει απαραίτητα την ύπαρξη σοβαρής ψυχικής διαταραχής – είναι, πάνω απ’ όλα, μια πράξη φροντίδας του εαυτού μας.
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;
«Από μπαλέτο στο σκάκι… και μετά προπόνηση!» Πόσες εξωσχολικές δραστηριότητες είναι… πολλές;
Στις ελληνικές οικογένειες, είναι συχνό φαινόμενο τα παιδιά να έχουν περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες κι από έναν ενήλικα επαγγελματία: αγγλικά, μουσική, αθλήματα, ρομποτική, σκάκι, ζωγραφική… και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.
Πότε να επισκεφτώ έναν ψυχολόγο;
Η επίσκεψη σε έναν ψυχολόγο δεν προϋποθέτει απαραίτητα την ύπαρξη σοβαρής ψυχικής διαταραχής – είναι, πάνω απ’ όλα, μια πράξη φροντίδας του εαυτού μας.
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;