Η καταληπτότητα της ομιλίας ενός παιδιού παίζει καθοριστικό ρόλο στην επικοινωνία του και πρέπει να έχει αποκτηθεί μέχρι την ηλικία των τριών ετών στο μεγαλύτερο ποσοστό. Σε αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να γίνει μια αξιολόγηση στο παιδί από λογοθεραπευτή για τη διευκρίνιση της αναπτυξιακής διαταραχής που παρουσιάζει.
Στη συνέχεια ο λογοθεραπευτής θα οργανώσει το κατάλληλο θεραπευτικό πρόγραμμα για το παιδί, που θα έχει στόχο τη βελτίωση των υποσυστημάτων της ομιλίας που έχουν επηρεαστεί, με απώτερο στόχο την παραγωγή καταληπτής ομιλίας και την αποτελεσματική επικοινωνία, καθώς και φυσικά την αποφυγή παραπλεύρων προβλημάτων, όπως για παράδειγμα μαθησιακές δυσκολίες ή αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχολογική κατάσταση του παιδιού. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού είναι απαραίτητη η εποικοδομητική συνεργασία του λογοθεραπευτή με τον γονέα.