Ποιος είναι ο ρόλος του λογοθεραπευτή στη δυσφαγία;
Η έγκαιρη και ακριβής διάγνωση και αξιολόγηση των διαταραχών κατάποσης από μια διεπιστημονική ομάδα, η οποία συμπεριλαμβάνει πολλές ειδικότητες, όπως π.χ. ωτορινολαρυγγολόγο, νευρολόγο, πνευμονολόγο, διαιτολόγο, είναι ουσιαστικές για τον σχεδιασμό μιας αποτελεσματικής θεραπείας. Η θεραπεία της δυσφαγίας στοχεύει, όπου είναι δυνατόν, στην αποκατάσταση της φυσιολογίας της κατάποσης και της λειτουργικότητας των δομών που συμμετέχουν στην κατάποση, με απώτερο στόχο την ασφαλή σίτιση του ατόμου, διότι η στοματική σίτιση είναι ο πιο ασφαλής και ποιοτικός τρόπος σίτισης σε σύγκριση με άλλους, μη στοματικούς (π.χ. ρινογαστρικό σωλήνα ή γαστροστομία / νηστιδοστομία).
Ένα λογοθεραπευτικό πρόγραμμα για την αντιμετώπιση της δυσφαγίας μπορεί, ανάλογα με την περίπτωση και πάντα σε συνεργασία και συντονισμό με την διεπιστημονική ομάδα, να συμπεριλαμβάνει τις παρακάτω ασκήσεις και στρατηγικές:
Ασκήσεις άμεσης θεραπείας, για παράδειγμα αλλαγές στη στάση του σώματος, ασκήσεις κατάποσης
Ασκήσεις έμμεσης θεραπείας, όπως ασκήσεις ενδυνάμωσης των μυών που συμμετέχουν στην κατάποση και βελτίωσης του συντονισμού τους
Ασκήσεις αισθητικότητας, π.χ. ασκήσεις γευστικότητας
Αντισταθμιστικές στ ρατηγικές, όπως για παράδειγμα αλλαγές στη σύσταση της τροφής
Άλλες στρατηγικές, για παράδειγμα αλλαγές στην ώρα ή στο περιβάλλον του γεύματος
Μεινετε ενημερωμενοι. Νεα, αποψεις και ενδιαφεροντα αρθρα
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;
«Από μπαλέτο στο σ κάκι… και μετά προπόνηση!» Πόσες εξωσχολικές δραστηριότητες είναι… πολλές;
Στις ελληνικές οικογένειες, είναι συχνό φαινόμενο τα παιδιά να έχουν περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες κι από έναν ενήλικα επαγγελματία: αγγλικά, μουσική, αθλήματα, ρομποτική, σκάκι, ζωγραφική… και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.
Πότε να επισκεφτώ έναν ψυχολόγο;
Η επίσκεψη σε έναν ψυχολόγο δεν προϋποθέτει απαραίτητα την ύπαρξη σοβαρής ψυχικής διαταραχής – είναι, πάνω απ’ όλα, μια πράξη φροντίδας του εαυτού μας.
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;
«Από μπαλέτο στο σκάκι… και μετά προπόνηση!» Πόσες εξωσχολικές δραστηριότητες είναι… πολλές;
Στις ελληνικές οικογένειες, είναι συχνό φαινόμενο τα παιδιά να έ χουν περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες κι από έναν ενήλικα επαγγελματία: αγγλικά, μουσική, αθλήματα, ρομποτική, σκάκι, ζωγραφική… και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.
Πότε να επισκεφτώ έναν ψυχολόγο;
Η επίσκεψη σε έναν ψυχολόγο δεν προϋποθέτει απαραίτητα την ύπαρξη σοβαρής ψυχικής διαταραχής – είναι, πάνω απ’ όλα, μια πράξη φροντίδας του εαυτού μας.
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;