Ποιες δυσκολίες στον λόγο και στην ομιλία παρουσιάζουν τα παιδιά με βαρηκοΐα;
Οι γλωσσικές δυσκολίες αποτελούν συχνό επακόλουθο της βαρηκοΐας και ιδίως της κώφωσης. Συγκεκριμένα, ως προς το λόγο, τα παιδιά με ακουστικές βλάβες δυσκολεύονται στα γραμματικά μορφήματα, χρησιμοποιούν λανθασμένες καταλήξεις λέξεων, συγχέουν τα γένη (π.χ. αρσενικό-θηλυκό), παραλείπουν άρθρα και προθέσεις. Συχνά δυσκολεύονται στην παραγωγή μεγάλων και σύνθετων προ τάσεων με πολύπλοκη δομή και παράλληλα, δυσκολεύονται στην αφήγηση γεγονότων και χρησιμοποιούν περιορισμένο λεξιλόγιο. Επιπλέον, συχνά δεν είναι σε θέση να κατανοήσουν αντώνυμα και συνώνυμα, αφηρημένες έννοιες, καθώς και παροιμίες ή ιδιωματισμούς.
Σχετικά με την ομιλία, τα παιδιά με βαρηκοΐα πραγματοποιούν ποικίλα αρθρωτικά λάθη (ανάλογα πάντα με τον βαθμό και τύπο της βαρηκοΐας). Συχνότερα λάθη είναι παράλειψη ήχων σε αρχική και τελική θέση (π.χ. σκύλος-σκύλο), η προσεγγιστική και όχι ακριβής παραγωγή πολλών συμφώνων (π.χ. γ-χ), η αντικατάσταση άηχων ήχων με ηχηρούς (π.χ. ηχηροποίηση των π-μπ, φ-β κ.α.), η απλοποίηση συμπλεγμάτων (π.χ. σπίτι-πίτι) κ.α.
Ακόμη, σε παιδιά που παρουσιάζουν βαρηκοΐα συναντάται συχνά η υψηλή ένταση φωνής, ο λάθος επιτονισμός των λέξεων και η μονοτονία στην ομιλία.
Μεινετε ενημερωμενοι. Νεα, αποψεις και ενδιαφεροντα αρθρα
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;
«Από μπαλέτο στο σκάκι… και μετά προπόνηση!» Πόσες εξωσχολικές δραστηριότητες είναι… πολλές;
Στις ελληνικές οικογένειες, είναι συχνό φαινόμενο τα παιδιά να έχουν περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες κι από έναν ενήλικα επαγγελματία: αγγλικά, μουσική, αθλήματα, ρομποτική, σκάκι, ζωγραφική… και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.
Πότε να επισκεφτώ έναν ψυχολόγο;
Η επίσκεψη σε έναν ψυχολόγο δεν προϋποθέτει απαραίτητα την ύπαρξη σοβαρής ψυχικής διαταραχής – είναι, πάνω απ’ όλα, μια πράξη φροντίδας του εαυτού μας.
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;
«Από μπαλέτο στο σκάκι… και μετά προπόνηση!» Πόσες εξωσχολικές δραστηριότητες είναι… πολλές;
Στις ελληνικές οικογένειες, είναι συχνό φαινόμενο τα παιδιά να έχουν περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες κι από έναν ενήλικα επαγγελματία: αγγλικά, μουσική, αθλήματα, ρομποτική, σκάκι, ζωγραφική… και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.
Πότε να επισκεφτώ έναν ψυχολόγο;
Η επίσκεψη σε έναν ψυχολόγο δεν προϋποθέτει απαραίτητα την ύπαρξη σοβαρής ψυχικής διαταραχής – είναι, πάνω απ’ όλα, μια πράξη φροντίδας του εαυτού μας.
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;