Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της αρθρωτικής διαταραχής;
Στη διαταραχή άρθρωσης παρουσιάζονται χαρακτηριστικά στην ομιλία του παιδιού, όπως:
Παραλείψεις, στις οποίες ένας ήχος παραλείπεται (π.χ. «ρόδα» → «όδα»)
Αντικαταστάσεις, στις οποίες ένας ήχος αντικαθίσταται από έναν άλλο (π.χ. «νερό» → «νελό»)
Ενθέσεις, στις οποίες ένας ήχος ή και μια συλλαβή τοποθετείται επιπλέον μέσα στη λέξη (π.χ. «τρένο» → «τερένο»)
Αλλοιώσεις, στις οποίες ένας ήχος παράγεται αλλοιωμένος μέσα στη λέξη («λουλούδι» → «γιουγιούδι»).
Ο σκοπός του λογοθεραπευτή είναι αρχικά η λεπτομερής αξιολόγηση των δυσκολιών του παιδιού. Στη συνέχεια, θα οργανώσει το κατάλληλο εξατομικευμένο θεραπευτικό πρόγραμμα με τελικό στόχο την παραγωγή καταληπτής ομιλίας και κατά συνέπεια την αποτελεσματική επικοινωνία του παιδιού με το ευρύτερο περιβάλλον του και την αποφυγή μαθησιακών προβλημάτων στο σχολείο.