Διεπιστημονική Ομάδα
Κάλυψη θεραπειών από ασφαλιστικά ταμεία
F.A.Q.
Τμήμα Εργοθεραπείας
Τμήμα Αξιολόγησης
Τμήμα Λογοθεραπείας
Προγράμματα
Gallery
Οι χώροι μας
Επικοινωνία
παιδια
ενηλικες
εφηβοι
γονεις
παιδια
ενηλικες
εφηβοι
γονεις
καλυψη απο ταμεια
EN
ΕΛ
Ποια είναι ανησυχητικά σημάδια στις διάφορες ηλικίες;
Ενδεικτικά αναφέρονται ανησυχητικά σημάδια που θα πρέπει να προσέξουν οι γονείς ως προς την γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού
Ηλικία 0-1 έτους
Δεν αντιδρά σε έντονους ήχους.
Το παιδί είναι ανέκφραστο.
Δεν του αρέσει η επαφή με άλλους ανθρώπους.
Δεν παράγει ήχους ή συλλαβές (π.χ μπα, μα).
Ηλικία 1-2
Δεν έχει καλή βλεμματική επαφή.
Δεν λέει τουλάχιστον 5-15 λέξεις ως τους 18 μήνες.
Δεν λέει φράσεις με δυο λέξεις μέχρι τα 2 έτη.
Δεν μιμείται.
Δεν δείχνει, δεν ζητά βοήθεια.
Δεν εκτελεί απλές εντολές με τουλάχιστον ένα σκέλος (π.χ. κάνε γεια).
Δεν ανταποκρίνεται στο κάλεσμα του ονόματος του.
Ηλικία 2-3
Το εκφραστικό του λεξιλόγιο περιλαμβάνει λιγότερες από 50 λέξεις.
Δεν χρησιμοποιεί φράσεις με 2- 3 λέξεις.
Υπάρχει έντονη σιελόρροια.
Δεν κατανοεί την άρνηση και δεν κάνει χρήση της, π.χ. ‘όχι μαμά'.
Δεν αντιλαμβάνεται λέξεις, πρόσωπα ή αντικείμενα.
Ακόμα εξαρτάται από τις χειρονομίες για να γίνει κατανοητό από τους άλλους τί θέλει.
Ηλικία 3-4
Η ομιλία του δεν είναι κατανοητή τουλάχιστον κατά τα τρία τέταρτα από αγνώστους.
Δεν αντιλαμβάνεται τα συναισθήματα των άλλων και δεν δρα ανάλογα.
Δεν χρησιμοποιεί τον πληθυντικό αριθμό.
Δεν ακολουθεί οδηγίες με δυο σκέλη.
Δεν σχηματίζει προτάσεις με 4-5 λέξεις.
Ηλικία 4-5
Δεν τον ενδιαφέρουν άλλα παιδιά.
Δεν κάνει ερωτήσεις που εισάγονται με τα “ποιος”, “τί”, “πού”, “πότε”.
Δε χρησιμοποιεί σύνθετες προτάσεις με το σύνδεσμο “και”.
Χρησιμοποιεί προτάσεις χωρίς άρθρα ή/και προθέσεις.
Το λεξιλόγιό του αποτελείται από λιγότερες από 400 λέξεις.
Δεν θυμάται μέρη ιστορίας που του διηγηθήκαμε ή του διαβάσαμε.
Ηλικία 5-6
Δυσκολεύεται στην σωστή παραγωγή φωνηέντων και αρκετών συμφώνων.
Δυσκολεύεται να κατανοήσει απλές αντίθετες έννοιες (π.χ. μεγάλο- μικρό).
Το εκφραστικό του λεξιλόγιο είναι πολύ περιορισμένο σε σύγκριση με τα παιδιά της ηλικίας του (δηλαδή παράγει λιγότερες από 1000 λέξεις).
Δυσκολεύεται στην κατανόηση και στην χρήση των χρόνων των ρημάτων (ενεστώτα- αόριστο- μέλλοντα).
Δυσκολεύεται να περιγράψει με λεπτομέρειες εμπειρίες που έχει ζήσει.
Ηλικία 6-7
Δυσκολεύεται στην ανάγνωση ή και στην γραφή.
Ακόμα υπάρχουν φωνήματα που δεν παράγει σωστά.
Περισσότερα
Πότε να επισκεφτούμε έναν λογοθεραπευτή;
Πότε το παιδί μου χρήζει λογοθεραπευτικής παρέμβασης;
blog
Μεινετε ενημερωμενοι. Νεα, αποψεις και ενδιαφεροντα αρθρα
Previous
Αργοπορημένη προσέλευση γονέων και παιδιών στο σχολείο και στα μαθήματά τους – Μηνύματα που στέλνουν οι γονείς
περισσότερα
Τί είναι οι «επιτελικές λειτουργίες»
Οι επιτελικές λειτουργίες (executive functions) είναι σύμφωνα με τον Funahashi (2001) «το προϊόν της συντονισμένης λειτουργίας ποικίλων διεργασιών
περισσότερα
Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά - μέρες χαράς ή μελαγχολίας;
περισσότερα
Αργοπορημένη προσέλευση γονέων και παιδιών στο σχολείο και στα μαθήματά τους – Μηνύματα που στέλνουν οι γονείς
περισσότερα
Τί είναι οι «επιτελικές λειτουργίες»
Οι επιτελικές λειτουργίες (executive functions) είναι σύμφωνα με τον Funahashi (2001) «το προϊόν της συντονισμένης λειτουργίας ποικίλων διεργασιών
περισσότερα
Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά - μέρες χαράς ή μελαγχολίας;
περισσότερα
Αργοπορημένη προσέλευση γονέων και παιδιών στο σχολείο και στα μαθήματά τους – Μηνύματα που στέλνουν οι γονείς
περισσότερα
Τί είναι οι «επιτελικές λειτουργίες»
Οι επιτελικές λειτουργίες (executive functions) είναι σύμφωνα με τον Funahashi (2001) «το προϊόν της συντονισμένης λειτουργίας ποικίλων διεργασιών
περισσότερα
Next
1
2
3
δείτε όλα τα άρθρα