Ομάδα 10–12 ετών: “Λέω ιστορίες – βρίσκω τη φωνή μου”

Σκοπός: Το πρόγραμμα έχει στόχο να δημιουργήσει ένα ασφαλές και ενδυναμωτικό περιβάλλον, μέσα στο οποίο τα παιδιά:
  • Επεξεργάζονται ερωτήματα ταυτότητας, σχέσεων και αυτοπεποίθησης μέσα από ιστορίες και δημιουργική έκφραση.
  • Καλλιεργούν την προσωπική τους φωνή και τη δυνατότητα να εκφράζονται με δημιουργικό και αυθεντικό τρόπο.
  • Συνδυάζουν αφήγηση, θεατρική δράση και δημιουργική γραφή για να ενισχύσουν τη φαντασία και την κριτική σκέψη.
  • Μαθαίνουν να εκφράζουν σκέψεις, συναισθήματα και εμπειρίες σε ένα περιβάλλον χωρίς κριτική.
Λειτουργία ομάδας σε κύκλους:
  • Κάθε ομάδα λειτουργεί σε αυτοτελείς κύκλους 8 συναντήσεων.
  • Σε κάθε κύκλο συμμετέχει η ίδια σταθερή ομάδα παιδιών καθ’ όλη τη διάρκειά του.
  • Κατά τη διάρκεια του κύκλου, δεν μπορούν να προστεθούν νέα παιδιά, ώστε να διατηρείται η ασφάλεια, η συνοχή και η εμπιστοσύνη μέσα στην ομάδα.
  • Όταν ολοκληρώνεται ένας κύκλος:
    • Τα ίδια παιδιά μπορούν να συνεχίσουν στον επόμενο κύκλο.
    • Μπορούν να γραφτούν και νέα παιδιά, ώστε να ενταχθούν στην ομάδα από την αρχή του νέου κύκλου.
  • Η συγκεκριμένη δομή διασφαλίζει σταθερότητα, ομαλή εξέλιξη των δεξιοτήτων και ασφάλεια στη συμμετοχή όλων των παιδιών.
Οφέλη για τα παιδιά:
  • Ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων:
    • Παρουσιάζουν τον ήρωα ή την ιστορία τους στους συνομήλικους.
    • Συζητούν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους σε κύκλο ομάδας, μαθαίνοντας να ακούν και να ανταποκρίνονται στους άλλους.
    • Ενισχύεται η ικανότητα διατύπωσης ιδεών με σαφήνεια και σεβασμό.
  • Καλλιέργεια ενσυναίσθησης μέσα από αλλαγή ρόλων:
    • Αναλαμβάνουν ρόλους διαφορετικών χαρακτήρων και εξερευνούν πώς αισθάνονται:
      • π.χ. «Πώς νιώθει ο “αντίπαλος” στην ιστορία; Αν ήσουν στη θέση του;»
    • Μαθαίνουν να βλέπουν καταστάσεις από διαφορετικές οπτικές γωνίες.
    • Αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες που προάγουν σεβασμό, κατανόηση και συνεργασία.
  • Ενίσχυση αυτοεικόνας και αυτοεκτίμησης:
    • Τα παιδιά δημιουργούν ή παίζουν ιστορίες που τα ενδυναμώνουν:
      • π.χ. «Ο ήρωας βρίσκει το θάρρος να μιλήσει».
    • Μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τις δυνάμεις τους και να εμπιστεύονται τις δυνατότητές τους.
    • Ενισχύεται η αυτοπεποίθηση μέσα από δημιουργική έκφραση και ανάληψη πρωτοβουλιών.
  • Διερεύνηση ερωτημάτων εφηβείας:
    • Τα παιδιά εξερευνούν ζητήματα όπως η διαφορετικότητα, η αυτοέκφραση και η κοινωνική αποδοχή.
    • Συζητούν με ασφάλεια:
      • π.χ. «Τι σημαίνει να είμαι διαφορετικός; Πώς δείχνω τι νιώθω χωρίς να φωνάζω;»
    • Μαθαίνουν να αναγνωρίζουν συναισθήματα και να τα διαχειρίζονται δημιουργικά.
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής:
    • Μέσα από φανταστικά σενάρια εξασκούν ακρόαση, θέσπιση ορίων, συνεργασία και διεκδίκηση.
    • Μαθαίνουν να λειτουργούν με σεβασμό, υπευθυνότητα και κοινωνική ωριμότητα.
    • Αναπτύσσουν δεξιότητες που θα τους φανούν χρήσιμες σε σχολικό και προσωπικό περιβάλλον.
  • Δημιουργία ασφαλούς χώρου για προσωπικές ιστορίες χωρίς κριτική:
    • Τα παιδιά μοιράζονται εμπειρίες και συναισθήματα χωρίς φόβο αξιολόγησης.
    • Ενθαρρύνονται να πειραματιστούν με τη γραφή και το θέατρο για να εκφράσουν τη μοναδική τους φωνή.
    • Μαθαίνουν ότι η προσωπική έκφραση είναι πολύτιμη και σεβαστή, ενισχύοντας την ψυχολογική τους ασφάλεια.
Συντονισμός ομάδας:
Χριστίνα Δίμιζα Φιλόλογος – Αφηγήτρια – Θεατροπαιδαγωγός Με εξειδίκευση στην ενδυνάμωση παιδιών & εφήβων μέσω μυθοπλασίας, αφήγησης & δημιουργικού παιχνιδιού
Καρόλα Φόλλε – Αλέπη Κλινική Ψυχολόγος MSc – Παιδοψυχολόγος, Λογοθεραπεύτρια Διευθύντρια του Κέντρου Ανάπτυξης & Ψυχοθεραπείας Παιδιών και Ενηλίκων
Πληροφορίες και εγγραφή στην ομάδα:
📞 Τηλέφωνο: 27210 88634

Περισσότερα

blog

Μεινετε ενημερωμενοι. Νεα, αποψεις και ενδιαφεροντα αρθρα

«Από μπαλέτο στο σκάκι… και μετά προπόνηση!» Πόσες εξωσχολικές δραστηριότητες είναι… πολλές;

Στις ελληνικές οικογένειες, είναι συχνό φαινόμενο τα παιδιά να έχουν περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες κι από έναν ενήλικα επαγγελματία: αγγλικά, μουσική, αθλήματα, ρομποτική, σκάκι, ζωγραφική… και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.

Πότε να επισκεφτώ έναν ψυχολόγο;

Η επίσκεψη σε έναν ψυχολόγο δεν προϋποθέτει απαραίτητα την ύπαρξη σοβαρής ψυχικής διαταραχής – είναι, πάνω απ’ όλα, μια πράξη φροντίδας του εαυτού μας.
Θέλετε στο email σας τα τελευταία μας άρθρα;

επικοινωνια

 
* παρακαλώ συμπληρώστε το ονοματεπώνυμο και το εμαιλ
* Ευχαριστούμε. Θα επικοινωνήσουμε μαζί σας σύντομα.
espa