Η αναπτυξιακή φωνολογική διαταραχή καθορίζει μία δυσκολία του παιδιού στην οργάνωση, εκμάθηση και αναπαράσταση των φθόγγων και του φωνολογικού συστήματος της γλώσσας του.
Συγκεκριμένα, ένα παιδί με φωνολογική διαταραχήείναι σε θέση να αρθρώσει σωστά όλους τους φθόγγους της γλώσσας μεμονωμένα, όμως αδυνατεί να τους παράγει σωστά στο επίπεδο λέξεων.
Η δυσκολία των παιδιών με φωνολογική διαταραχή είναι να ξεχωρίσουν ήχους που μοιάζουν μεταξύ τους όπως «θ-δ», «σ-ζ» «φ-β», γιατί το φωνολογικό τους σύστημα δεν είναι ανάλογο με τα φυσιολογικά πρότυπα της δεδομένης ηλικίας. Αυτό σημαίνει ότι μια ολόκληρη ομάδα ήχων δεν έχει κατακτηθεί σωστά και συνεπώς πολλαπλοί ήχοι προφέρονται λανθασμένα, ενώ δεν θα έπρεπε σύμφωνα με την χρονολογική ηλικία του παιδιού. Αποτέλεσμα της δυσκολίας αυτής είναι η μειωμένη καταληπτότητα της ομιλίας του κυρίως από μη οικεία άτομα και κατά συνέπεια η εμφάνιση δυσκολιών στην επικοινωνία.