Αντιδρούν όλοι οι άνθρωποι με τον ίδιο τρόπο σε ένα τραυματικό γεγονός;
Αξίζει να σημειωθεί, ότι δεν εκδηλώνουν όλοι οι άνθρωποι που βίωσαν το ίδιο συμβάν μια διαταραχή μετατραυματικού στρες, διότι η εκδήλωσή της εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Έρευνες έχουν δείξει ότι ο αριθμός των γυναικών που παρουσιάζουν την εν λόγω διαταραχή είναι διπλάσιος σε σχέση με των ανρών. Επίσης, πολύ σημαντικό ρόλο παίζει η φύση του τραύματος.
Για παράδειγμα, θύματα βιασμού είναι πολύ πιο πιθανό να παρουσιάσουν διαταραχή μετατραυματικού στρες σε σύγκριση με άτομα που έχουν βιώσει ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα. Ακόμα, αρνητικά βιώματα που σημειώθηκαν στην παιδική και εφηβική ηλικία είναι πιθανό να δημιουργούν βαθύτερα τραύματα. Επίσης, χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του ανθρώπου, όπως για παράδειγμα η στάση ζωής του και ο τρόπος με τον οποίο ερμηνεύει τα βιώματά του και τις καταστάσεις στη ζωή του, παίζουν καθοριστικό ρόλο για την εμφάνιση ή μη της διαταραχής.
Επίσης υποστηρίζεται από πολλούς ερευνητές, ότι σημαντικότερο ρόλο για την εκδήλωση της διαταραχής έχει η υποκειμενική σημασία που δίνει το ίδιο το άτομο στο γεγονός που προκάλεσε τη διαταραχή σε σύγκριση με την αντικειμενική ένταση της τραυματικής εμπειρίας.
Άλλοι βασικοί παράγοντες, που σχετίζονται με την εμφάνιση της, αποτελούν ο βαθμός και ο τρόπος υποστήριξης που λαμβάνει το άτομο που έχει βιώσει μια τραυματική εμπειρία από την οικογένειά του και από το φιλικό του περιβάλλον.
Μεινετε ενημερωμενοι. Νεα, αποψεις και ενδιαφεροντα αρθρα
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;
«Από μπαλέτο στο σκάκι… και μετά προπόνηση!» Πόσες εξωσχολικές δραστηριότητες είναι… πολλές;
Στις ελληνικές οικογένειες, είναι συχνό φαινόμενο τα παιδιά να έχουν περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες κι από έναν ενήλικα επαγγελματία: αγγλικά, μουσική, αθλήματα, ρομποτική, σκάκι, ζωγραφική… και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.
Πότε να επισκεφτώ έναν ψυχολόγο;
Η επίσκεψη σε έναν ψυχολόγο δεν προϋποθέτει απαραίτητα την ύπαρξη σοβαρής ψυχικής διαταραχής – είναι, πάνω απ’ όλα, μια πράξη φροντίδας του εαυτού μας.
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;
«Από μπαλέτο στο σκάκι… και μετά προπόνηση!» Πόσες εξωσχολικές δραστηριότητες είναι… πολλές;
Στις ελληνικές οικογένειες, είναι συχνό φαινόμενο τα παιδιά να έχουν περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες κι από έναν ενήλικα επαγγελματία: αγγλικά, μουσική, αθλήματα, ρομποτική, σκάκι, ζωγραφική… και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.
Πότε να επισκεφτώ έναν ψυχολόγο;
Η επίσκεψη σε έναν ψυχολόγο δεν προϋποθέτει απαραίτητα την ύπαρξη σοβαρής ψυχικής διαταραχής – είναι, πάνω απ’ όλα, μια πράξη φροντίδας του εαυτού μας.
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;