«Μπορώ και ΕΓΩ! Διαχειρίζομαι αποτελεσματικά το άγχος και τις φοβίες μου!» | Καρόλα Φόλλε Αλέπη - Ψυχολόγος Καλαμάτα
Προγράμματα
«Μπορώ και ΕΓΩ! Διαχειρίζομαι αποτελεσματικά το άγχος και τις φοβίες μου!»
To πρόγραμμα «Μπορώ και ΕΓΩ! Διαχειρίζομαι αποτελεσματικά το άγχος και τις φοβίες μου!» είναι ένα πρόγραμμα βασισμένο στην γνωσιακή – συμπεριφορική θεραπεία για παιδιά ηλικίας 7 -13 ετών (εκδοχή για εφήβους από 14 – 17 ετών), τα οποία παρουσιάζουν ανεβασμένο επίπεδο άγχους, διαταραχή αποχωρισμού, κοινωνική φοβία, ειδικές φοβίες και γενικευμένη αγχώδη διαταραχή. Το πρόγραμμα βασίζεται στο «Coping Cat Program» του Dr. Philip C. Kendall από το Temple University τις ΗΠΑ.
Στόχοι:
Αναγνώριση και κατανόηση συναισθηματικών και σωματικών αντιδράσεων σε αγχώδεις καταστάσεις
Συνειδητοποίηση σκέψεων και συναισθημάτων σε αγχώδεις καταστάσεις
Ανάπτυξη σχεδίων για αποτελεσματική αντιμετώπιση του άγχους / του φόβου
Αξιολόγηση συμπεριφοράς και αυτό ενίσχυση.
Μέθοδοι:
Ψυχο - εκπαίδευση (Τί; Πώς; Γιατί;)
Ασκήσεις έκθεσης στο φοβικό ερέθισμα κάτω από ελεγχόμενες συνθήκες, οι οποίες δίνουν στο παιδί ουσιαστικά την βίωση της εμπειρίας: «Τα κατάφερα!»
Ασκήσεις γνωστικής αναδόμησης (π.χ. αντί να εμμένει και να αναμένει αρνητικά σενάρια, να επικεντρώνεται σε πιο ρεαλιστικές εκδοχές)
Ασκήσεις επίλυσης προβλημάτων (π.χ. αντί να εμμένει στην «καταστροφολογία», να επικεντρώνεται σε πιθανές λύσεις).
Μορφή:
Για το παιδί, οι συνεδρίες του προγράμματος χωρίζονται σε δύο μέρη:
1o μέρος: Ψυχο-εκπαίδευση και εξάσκηση δεξιοτήτων για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του άγχους
2o μέρος: Συνεδρίες σταδιακής έκθεσης στο φοβικό ερέθισμα σε στενή συνεργασία και απόλυτη συμφωνία με το παιδί και πάντα σε άκρως ελεγχόμενο και ειδικά διαμορφωμένο πλαίσιο.
Για τους γονείς πραγματοποιούνται ξεχωριστές εκπαιδευτικές συνεδρίες
Αποτελεσματικότητα:
Η αποτελεσματικότητα του προγράμματος έχει αποδειχθεί σε πολλές έρευνες σε πολλές χώρες, όπως επίσης έχει αποδειχθεί η σταθερότητα και η διάρκεια των αποτελεσμάτων σε μελέτες «follow up».
Διάρκεια του προγράμματος;
Το πρόγραμμα πραγματοποιείται μία φορά την εβδομάδα (16 συνεδρίες).
blog
Μεινετε ενημερωμενοι. Νεα, αποψεις και ενδιαφεροντα αρθρα
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;
«Από μπαλέτο στο σκάκι… και μετά προπόνηση!» Πόσες εξωσχολικές δραστηριότητες είναι… πολλές;
Στις ελληνικές οικογένειες, είναι συχνό φαινόμενο τα παιδιά να έχουν περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες κι από έναν ενήλικα επαγγελματία: αγγλικά, μουσική, αθλήματα, ρομποτική, σκάκι, ζωγραφική… και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.
Πότε να επισκεφτώ έναν ψυχολόγο;
Η επίσκεψη σε έναν ψυχολόγο δεν προϋποθέτει απαραίτητα την ύπαρξη σοβαρής ψυχικής διαταραχής – είναι, πάνω απ’ όλα, μια πράξη φροντίδας του εαυτού μας.
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;
«Από μπαλέτο στο σκάκι… και μετά προπόνηση!» Πόσες εξωσχολικές δραστηριότητες είναι… πολλές;
Στις ελληνικές οικογένειες, είναι συχνό φαινόμενο τα παιδιά να έχουν περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες κι από έναν ενήλικα επαγγελματία: αγγλικά, μουσική, αθλήματα, ρομποτική, σκάκι, ζωγραφική… και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.
Πότε να επισκεφτώ έναν ψυχολόγο;
Η επίσκεψη σε έναν ψυχολόγο δεν προϋποθέτει απαραίτητα την ύπαρξη σοβαρής ψυχικής διαταραχής – είναι, πάνω απ’ όλα, μια πράξη φροντίδας του εαυτού μας.
«Μαμά, δεν το τρώω!» Όταν το φαγητό γίνεται «μάχη».
Το παιδί μου δεν κάθεται στο τραπέζι και συχνά αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω κάποιο βίντεο για να του αποσπάσω την προσοχή. Η διαδικασία του γεύματος μοιάζει με κυνηγητό ή μάχη. Τι να κάνω;
Λογοθεραπεία – Εργοθεραπεία: Πως θα καταλάβω τι χρειάζεται ένα παιδί ή ένας ενήλικας;