Οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Ε.Μ.Δ.) δεν «θεραπεύονται» με την έννοια της ίασης. Αυτό, όμως, που αντιμετωπίζεται είναι η εκδήλωση των συμπτωμάτων των Ε.Μ.Δ. Με ειδικές μεθόδους διδασκαλίας, με ειδικές ασκήσεις και με κατάλληλη οργάνωση της μελέτης τα άτομα με Ε.Μ.Δ. μαθαίνουν τρόπους να παρακάμπτουν τις δυσκολίες τους και βελτιώνονται σε αυτά που υστερούν.
Η αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών στο Κέντρο μας βασίζεται στις παρακάτω αρχές:
Οι τεχνικές αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών πρέπει να επιτρέπουν στο παιδί:
να κατανοήσει τα αίτια των δυσκολιών του
να έχει το ανάλογο κίνητρο για μάθηση
να βιώνει το συναίσθημα της επιτυχίας.
Στην αρχή του θεραπευτικού προγράμματος γίνεται μια λεπτομερής αξιολόγηση των δυνατοτήτων και των ελλείψεων του παιδιού από παιδοψυχολόγο και λογοθεραπεύτρια. Βασισμένη σε αυτή την αξιολόγηση, η ειδικός στη συνέχεια σχεδιάζει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα ξεκινώντας από το μαθησιακό επίπεδο στο οποίο το παιδί καταφέρνει να ανταποκριθεί χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες. Σε αυτή την αρχική φάση, δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στη δημιουργία μιας ισχυρής θετικής σχέσης ανάμεσα στο παιδί και στην ειδικό, έτσι ώστε να εξασφαλίσουμε την όσο γίνεται καλύτερη συνεργασία με το παιδί. Ειδικά σε αυτή την αρχική φάση το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να βιώνει το παιδί συνεχώς επιτυχίες στην προσπάθειά του. Επιπλέον, το πρόγραμμα προσφέρει συνεχή ανατροφοδότηση, ώστε το παιδί να γνωρίζει κάθε φορά πόσο αποτελεσματική ήταν η προσπάθειά του. Σταδιακά, οι απαιτήσεις του προγράμματος αυξάνονται με μικρά βήματα. Ιδιαίτερη σημασία δίνουμε επίσης στην ανάπτυξη του αυτοελέγχου και της αυτοκαθοδήγησης του παιδιού, καθώς και στη βελτίωση της εικόνας που έχει για τον εαυτό του και στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησής του. Στο πρόγραμμα αντιμετώπισης του Κέντρου Ανάπτυξης και Ψυχοθεραπείας Παιδιών και Ενηλίκων συμπεριλαμβάνεται και η διεύρυνση του θεραπευτικού πλαισίου με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών του παιδιού και των γονέων του. Σε τακτά χρονικά διαστήματα, γίνονται συνεδρίες συμβουλευτικής γονέων στις οποίες δίνονται συμβουλές και οδηγίες για την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών στους γονείς και συζητούνται και θέματα που απασχολούν τους γονείς σχετικά με το παιδί τους.