Πώς αντιμετωπίζεται η βαρηκοΐα;

Λογοθεραπευτική παρέμβαση
Είναι αδιαμφισβήτητο ότι η φυσιολογική ακοή είναι απαραίτητος μηχανισμός για την ομαλή και πλήρη ανάπτυξη της γλώσσας. Για ένα παιδί η μίμηση της ομιλίας των οικείων του προσώπων και η προσέγγιση της ενήλικης ομιλίας αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της φυσιολογικής ανάπτυξής του.
 Σαν αποτέλεσμα, είναι σαφές ότι οι ακουστικές δυσχέρειες παρεμποδίζουν την εξέλιξη ενός παιδιού, ιδιαίτερα όσον αφορά το:
  • αντιληπτικό λεξιλόγιο (το πλήθος των λέξεων που ένα παιδί κατανοεί, χωρίς απαραίτητα να τα αναπαράγει εκφραστικά) και συνεπακόλουθα το
  • εκφραστικό λεξιλόγιο (το πλήθος των λέξεων που το παιδί παράγει ορθά), καθώς και σε όλους τους τομείς του λόγου και της ομιλίας με χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτά που αναφέρθηκαν παραπάνω.
Πρωτίστως, λοιπόν, ο γονέας που υποψιάζεται ή που έχει εντοπίσει ακουστικές δυσκολίες στο παιδί του, χρειάζεται να απευθυνθεί άμεσα σε ένα ακουολόγο για  έναν πλήρη ακοολογικό έλεγχο. Σκοπός είναι η έγκαιρη διάγνωση της ακουστικής δυσχέρειας  του παιδιού και ακολούθως, η γρηγορότερη δυνατή ανάσχεσή της. Ο ειδικός θα προτείνει την κατάλληλη μέθοδο για την βελτίωση της ακοής (π.χ. ακουστικό βαρηκοΐας, κοχλιακό εμφύτευμα κ.α.).
Επόμενο βήμα που συνιστάται είναι η λογοθεραπευτική παρέμβαση. Όσο πιο πρώιμα απευθυνθούν οι γονείς στο λογοθεραπευτή, τόσο πιο αποτελεσματική θα είναι η εξέλιξη του παιδιού. Ο λογοθεραπευτής έπειτα από μία λεπτομερή αξιολόγηση του παιδιού, θα σχεδιάσει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης που θα ανταποκρίνεται ειδικά στις ανάγκες του παιδιού με ακουστικά ελλείμματα.  Έτσι, το παιδί θα είναι σε θέση να βελτιώσει όλους τους τομείς στους οποίους πιθανόν παρουσιάζει δυσκολία λόγω ακουστικού ελλείμματος.
Εν κατακλείδι, για την ομαλή ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας ενός παιδιού με ακουστικές δυσχέρειες είναι απαραίτητη η έγκαιρη διάγνωση της ακουστικής βλάβης και η πρώιμη λογοθεραπευτική παρέμβαση.
Χριστοφίλη Δρακουλάκου 
Λογοθεραπεύτρια

Περισσότερα

blog

Μεινετε ενημερωμενοι. Νεα, αποψεις και ενδιαφεροντα αρθρα

Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά - μέρες χαράς ή μελαγχολίας;

Αργοπορημένη προσέλευση γονέων και παιδιών στο σχολείο και στα μαθήματά τους – Μηνύματα που στέλνουν οι γονείς