Η διαταραχή των μαθηματικών έχει μελετηθεί λιγότερο από τις άλλες μαθησιακές δυσκολίες. Το κύριο κλινικό χαρακτηριστικό αυτής της διαταραχής είναι η μεγάλη απόκλιση μεταξύ της αναμενόμενης και της πραγματικής απόδοσης του παιδιού στην κατανόηση και εκτέλεση των αριθμητικών πράξεων, καθώς και στην ανάπτυξη των ικανοτήτων του για την επίλυση αριθμητικών προβλημάτων παρόλο που διαθέτει φυσιολογική νοημοσύνη και με δεδομένο την επαρκή του εκπαίδευση. Για τη διάγνωση της διαταραχής των μαθηματικών, οι δυσκολίες του παιδιού δεν πρέπει να οφείλονται κατά κύριο λόγο σε άμεσες επιδράσεις ή ελλείμματα της οπτικής, της ακουστικής ή της νευρολογικής λειτουργίας.
Δυσκολία εκμάθησης των ονομάτων των αριθμών
Δυσκολία επανάληψης μίας αριθμητικής αλληλουχίας
Δυσκολία καταγραφής των αριθμητικών συμβόλων
Δυσκολία εκμάθησης της ακριβούς έννοιας των συμβόλων των αριθμητικών πράξεων και της χρήσης τους
Δυσκολία ή και αδυναμία διεξαγωγής βασικών αριθμητικών υπολογισμών
Δυσκολία κατανόησης της έννοιας «αξία» και απόδοσής της στα αριθμητικά μεγέθη
Δυσκολία στοίχισης των αριθμητικών ψηφίων κατά την επίλυση προβλημάτων
Δυσκολία τήρησης της στοίχισης κατά την εκτέλεση των αριθμητικών πράξεων
Εσφαλμένος τρόπος εκτέλεσης πράξεων
Δυσκολία κατανόησης προφορικών προβλημάτων
Δυσκολία κατανόησης και απόδοσης των στοιχείων με γραφικές αναπαραστάσεις
Δυσκολία κατανόησης μαθηματικών όρων
Αδυναμία αποστήθισης των πινάκων του πολλαπλασιασμού.